2007. 02. 06. filmhu
A kádárizmus ma is világosan érzékelhető hagyatékát elemző írás mellett Fábri Zoltán Hannibál tanár ura is tanulsággal szolgálhat a jelenkori politikai közbeszédben tapasztalható beidegződések megértéséhez. Változatosságként pedig itt van Alejandro Jodorowski művészete, amellyel trippelhetünk a dél-amerikai filmes mágikus realizmusban.
„Kádár élete iskolapélda. Amíg nem jön el az a nemzedék, amely tisztán lát a kádárizmus ügyében, amelyiknek összeáll a fejében, hogy mi az, ami a kádárista mintákból máig ott van mind a bal-, mind a jobboldal, és általában az úgynevezett állampolgár viselkedésében, és képes ezzel felvenni a küzdelmet, addig ez a káosz érintetlen és fennmarad.” -- Kornis Mihály a hétköznapi kádárizmusról.
FÁBRI ZOLTÁN
Egy karthágói forradalom + Epameinondász erkölcsfilozófiája, mint példázat -- 1931 nyarán! Majd 1956 októberében és 2006 őszén. A Hannibál tanár úr története valahogy mindig telibe talált. A magyar történelem, a magyar politika mintha 75 év alatt sem jutna ötről a hatra, az óra körbejár.
JODOROWSKY-MÁGIA
„Minden tele volt költészettel: az oktatás, a politikai, a művészeti, szellemi és szerelmi élet is. Minden hatodik nap rengett a föld Chilében. Ettől mindenkire átragadt az egzisztenciális remegés.” Alejandro Jodorowsky a dél-amerikai filmben ugyanazt a mágikus realizmust képviseli, mint az irodalomban Asturias vagy Garcia Marquez, csak épp tripla adag peyotle után.