Testközelben filmnapokkal a Goethe Intézet a kamerák előtt és a kamerák mögött dolgozó nőkre szeretné irányítani a figyelmet. Sajátos látásmódjukra, a „női tekintet”-re, a női elbeszélések ritmusára, és olyan történetekre, amelyek arról szólnak, milyen érzés nőnek lenni, és hogyan élik meg a testiséget és az érzékiséget a nők a 21. században. A négy film mind más és más szemszögből vizsgálja ezeket a kérdéseket, de a női filmkészítők új generációja ezekkel a filmekkel megmutatja, hogy képes túllépni a heteroszexuális fehér férfiak által a múlt században kialakított filmnyelven, s létrehozni valami egészen újat.

Gubó

Leonie Krippendorff rendező Gubó (2020) című filmje a 14 éves Nóráról szól, aki pubertáskor nehézségeivel küzd, és eközben ráébred, hogy a lányokhoz vonzódik. A Meztelen állatok (2020) fontos fordulópontot mutat be öt fiatal életében, akik több szállal is kötődnek egymáshoz. Melanie Waelde filmjének szereplői a küzdősport és a szexről való beszélgetések között különféle kapcsolati konstellációban élik ki érzéseiket, keresik egymást, bujkálnak, csókolóznak, vagy megütik egymást.  

A Boldogság című filmben (2021) Henrika Kull rendező két olyan nő történetét meséli el, aki egy bordélyházban dolgoznak. Nicolette Krebitz Vad című filmjében (2015) a főszereplőnő a város szélén találkozik egy farkassal, amelyet sikerül befognia. Az állat közelsége felerősíti benne az ösztönös oldalát.

Vetítések:

Gubó / Április 21. 19:30, Tabán mozi

Meztelen állatok / Április 22. 19:30, Tabán mozi

Boldogság / Április 23. 19:30, Tabán mozi

Vad / Április 24. 19:30, Tabán mozi

Forrás: Goethe Intézet, MTI / Címlapfotó: Vad