filmhu:
Miért pont ezt a filmtervedet forgattad le?
Vizy Mária: Ez a film Bartis Attila azonos című regényéből készült adaptáció, amelyben az író szereplője, alakítója saját regényének. Egy fotográfust játszik, neki köszönhetően elevenednek meg a regény lapjai. Meghatározó irodalmi teljesítménynek tartom Bartis Attila alkotását, rám is nagy hatással volt, ezért megragadtam az ORTT irodalmi művek népszerűsítésére kiírt pályázati lehetőségét.
filmhu:Hogyan választottad ki a stábodat?
V. M.: Közel tíz éve dolgozom ugyanazokkal az emberekkel. Nem kerestem meg őket, olyan, mintha mindig is lettek volna. Magától értetődően együtt készítjük filmjeinket: Szepesi Gábor operatőrrel, Hargittai László vágóval és Wahl Frigyes hangmérnökkel. A hangutómunkát pedig Szigeti Ágnes és Solymosi Ákos végezte.
Nézz még több képet a filmből!
filmhu:Hogyan állt össze a költségvetés?
V. M.: A film csekély költségvetésből készült, az ORTT-nek köszönhetően pályázati pénzből állt össze, a médiatámogatói bázist pedig a Duna Televízió jelentette.
filmhu:Mi volt a legjobb élményed a forgatás alatt?
V. M.: Annak ellenére, hogy az alaptörténet meglehetősen nyomasztó, az Andort alakító Trill Zsolti végig mókázott a forgatás szüneteiben.
filmhu:Mi volt a legrosszabb élményed a forgatás alatt?
V. M.: A forgatás ideje alatt beteg és lázas voltam, nehéz volt végigcsinálni, különösen a -15 fokos hideg szélben a Szabadság hídon, illetve a temetőben forgatott jeleneteket.
filmhu:Mit vársz az idei szemlétől, mi érdekel a mezőnyből?
V. M.: Semmit nem várok, természetesen mindegyik kollégának megnézem a filmjét, hiszen érdekel.
filmhu:Milyen díjra érzed esélyesnek a filmedet?
V. M.: Díjakat nem feltétlenül akkor kap az ember, amikor kiérdemli. Kár lenne ennek latolgatásába kezdeni. Kaptam már úgy díjat, hogy nem is számítottam rá, de fordítva is megtörtént.
filmhu:Legjobb/legrosszabb bonmot a filmedben?
V. M.: A főhős, Andor, amikor a csapos nő kérdi tőle a kocsmai jelenetben, hogy miért nem megy már el végre nyaralni, rezignáltan így válaszol:
-Ősz van, Jolika.
Változó tartalmakat mögé gondolva ezt a mondatot szajkózta azután az egész stáb.
filmhu:Legtöbbször felvett jelenet?
V. M.: Murphynek köszönhetően a mínuszos külső jelenetekkel időztünk a legtöbbet.
filmhu:Melyik A kategóriás fesztiválon látnád a legszívesebben versenyben a filmed?
V. M.: Miután televíziós bemutatásra szántuk a filmet, és videóra forgott, kár lenne ezt fontolgatni.
filmhu:Hány néző tenne téged boldoggá?
V. M.: Kaptam már pozitív visszajelzéseket nézőktől, akik ennek a filmnek köszönhetően jutottak el az alap műhöz. Ezért készült el a film, ennél nagyobb elismerésre nincs szükség. Az exponenciálisan növelhető nézőszám nem izgat.
filmhu:40 éves lett a szemle, mi a legmeghatározóbb élményed a magyar filmszemlével kapcsolatban?
V. M.: Furcsa idegenségérzéssel járkálok mindig a szemle programjai között. Találkozom elégedetlen kollégákkal, mindig mindenki fut valahová, dől belőle a keserűség, haragszik valakire, megbántottnak, mellőzöttnek érzi magát. Ez általános jelenség. Talán nem kellene ilyen véresen komolyan venni magunkat.
A film adatlapja a 40. Magyar Filmszemle hivatalos oldalán.
2001
- Bohócdoktorok - 55 min.
- A madár és a leány - 22 min.
2002
- Asszonyszoba - 15 min.
- A jó mű megtörténik - 30 min.
- A találkozás elkerülhetetlen – Költők a damaszkuszi úton - 40 min.
- Dávid és Kamilla - 35 min.
2003
- A Kettő és az Egy - 28 min.
- Für Elise - 40 min.
2004
- Halászóember - 42 min.
Jelentem versben mesémet - 32 min.
2005
- Síró ponyva - 35 min
- Hazulról haza (portréfilm Bertók Lászlóról) - 26 min.
- A meztelen folyó - 50 min.
2006
- Gyöngyházszín mozaik - 35 min. (versfilm Lackfi János műveiből)
- Trapiti - 28 min. (mesefilm)
2007
- A nyugalom - 60 min. (tévéfilm)
- Szuromberek királyfi - 83 min. (tévéfilm)
- Budapest, nőváros - 36 min.
2008
- Tükrök mélyén - 40 min.
- Vágy visszakézből - 40 min.
- Viharsarki legenda - 40 min.