Forgách András mutatta be Bódyt |
Az első kötet, amely elsősorban a filmművészeti írásokat tartalmazza, az ismertető szerint izgalmas olvasmány: "Bódy Gábor filmművészeti írásai ennek a nyugtalan, újakra kész elhatározásoknak s belső forrongásokkal telített alkotói műhelynek elgondolkodatóan lelkesítő dokumentumai. A műfaji sokféleség - elméleti tanulmányok, tűpontos filmelemzések, filmötletek, szinopszisok, nyomtatásban először napvilágot látott forgatókönyvek, (Agitátorok, Amerikai anzix stb.) - színesíti az olvasó kalandját, amelynek során felismer(het)i az állandót is: a gondolkodásra, reflektálásra mindig kész szerzői karaktert."
Két további kötet várható Zalán Vince szerkesztő |
Fontosnak tartotta a szellem mozgékonyságát és előbb foglalkozott a kép felületével, mint magával a képpel vagy a szerkezettel, mint a tartalommal. Filmjeire a vibrálás jellemző. Saját magától tanult meg mindent, mint minden zseni. Jó barátja volt a az egyetemen Zsilka János, akitől Bódy sok idézetet vett és szellemi fundamentumot adott Bódynak.”
Kevés olyan filmrendezőt ismer a (nemcsak magyar) filmtörténelem, akiben a mesterségbeli tudás - az anyag (a celluloid, a videoszalag), az eszközök (kamera- és optikafajták) alapos ismerete - és az elméleti felkészültség, s a képzelet ereje olyan egységben és egymást segítve létezett, mint Bódy Gábor alkotó személyiségében. Zalán Vince foglalta össze Bódy Gábor lényegét:
„ Az egyik legnagyobb filmrendező, az egyik legnagyobb filmelméletíró és a legjobb barát.”