A MEDIA Desk Magyarország ismertsége hazánkban is egyre nagyobb- nyilatkozta Kiss Enikő a filmhunak. Az iroda vezetője azt is elmondta, ez nem jelenti feltétlenül azt, hogy többen pályáznak, mint eddig. Ugyanis az első évben többen próbálkoztak, mint ahány jelentkezőnek reális esélye volt a támogatásokra. Ma már nem csak ismerik, de át is látják a lehetőségeket a filmkészítők. Az európai gyakorlat szerint a legnagyobb összegeket mindig a forgalmazóknak ítélik meg, ez a kiosztott pénzek 50-60 százalékát jelenti, hazánkban ez az arány még magasabb, 60-70 százalék. Kiss Enikő emellett hangsúlyozta, egy-két kivétellel szinte az összes pályázati lehetőséggel élnek a magyarok, s nem egy esetben el is nyerik a megpályázott összegeket. Példaként említette a már három éve sikeresen pályázó Katapult Filmet, illetve a tavaly először képzési támogatásban részesülő operatőri mesterkurzust. Mind többen ismerik fel továbbá a kamattámogatásban rejlő lehetőségeket. Olyannyira, hogy erre a támogatási formára a régióból vagy az új tagországokból a legtöbben hazánkból tartottak igényt, ötből négyen sikeresen, ami nagyon jó aránynak számít.

Nemcsak a támogatások számítanak, tudtuk meg Kiss Enikőtől, hanem a MEDIA Program egyéb projectjei is. Egyre több (szám szerint 18) hazai mozi tagja például az Europa Cinemas hálózatának és egyre több külföldi forgalmazó pályázik magyar filmek forgalmazására. Maguk a filmkészítők is kezdik felismerni a kapcsolati tőke erejét. Kialakult egy olyan réteg, amely egyre nagyobb biztonsággal forog a nemzetközi körökben. Sok fiatal alkotó jelentkezik nemzetközi képzésekre. Kiss Enikő a három év termésének tekinti azt is, hogy a magyarok megtanultak pályázni, alaposak, s semmivel sem pályáznak rosszabbul, mint külföldi kollégáik. A fő szempont a pontosság és a körültekintés. Szigorú szabályok vannak ugyanis arra, hogy milyennek kell lennie egy pályázatnak. Mindez azt jelenti, hogy a magyar filmes világ bekerült az európai köztudatba, s a körforgás részévé vált.

Az elért eredmények a MEDIA Desk irodavezetője szerint a széles körű tájékoztatásnak köszönhetőek. Mint mondta, a legfontosabb a tudatosítás. Így aztán képzésekből, fórumokból, tájékoztatókból sosem elég. Bár a hazai szakma magja ismeri és használja ezeket a lehetőségeket, még mindig akadnak olyanok, akik vagy nem mernek belevágni vagy nem is hallottak az Irodáról. A MEDIA Desk tervei között szerepel egy tavasszal tartandó produceri találkozó és egy másfél napos koprodukciós képzés a nyár elején, ahol komoly nemzetközi szakértők avatják be a résztvevőket a filmkészítés a jogi és pénzügyi vonatkozásaiba. Mivel a MEDIA Desk elsősorban a nemzetközi projecteket támogatja, a magyar filmeseknek oda kell figyelniük arra, hogy alkotásaik ne csak a hazai piacra készüljenek. Fontos szempont, hogy a támogatásra pályázó magyar filmek vagy projektek érdekesek legyenek a külföldi nézők számára is.