A Hippolyt és a Meseautó után harmadik remake-jét készíti Kabay Barna és Gyöngyössy Bence producerpáros, ezúttal az 1943-as Egy szoknya, egy nadrágra esett a választás. A történet középpontjában egy nőnek öltözött színész áll, a film műfajilag zenés bohózat. A főbb szerepekben Rudolf Péter, Bajor Imre, Kern András, Oroszlán Szonja és Szerednyei Béla látható. A forgatás után, az utómunkálatok közben beszélgettem a rendezővel, Gyöngyössy Bencével.
Még több magazin
magazin
Elmosódik a határ valóság és képzelet, vágyak és tények között, és nézőként egy-egy pillanatra mi is úgy érezhetjük, belépünk Andrew Scott és Paul…
továbbmagazin
Az automata ajtó nem működik, kézzel kell széthúzni – és ez csak az első baljós jel, hogy milyen nehézségek és megaláztatások várják a fiatalkorú…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié