- Neked mit jelentenek a nyolcvanas évek?

- Akkor voltam gyerek. Nem ötödikes, mint Erdélyi Dani, de akkor nőttem fel én is, ráadásul pont egy lakótelepen. Úgyhogy amikor elkezdtük terepszemlézni, akkor el is mentünk a volt általános iskolámba, és elég furcsa érzés volt végigmenni azokon a folyosókon, termeken. Egy csomó tárlót megtaláltunk például, ami 72-ből, meg 74-ből való, szóval iszonyú régóta ugyanúgy áll. Népszabadság-kivágások, meg régi jelmondatok. Szóval elég személyes ez a film.

- A forgatás közepéből nézve is?

- Hát így már inkább a munkával vagyok elfoglalva. Az előkészületeknél van inkább, hogy az ember eldönti, hogy neki mit jelent a könyv, vagy a történet. A forgatás idején már az operatőri feladatokkal vagyok elfoglalva.

- Ezekben mennyire kapsz szabad kezet?

- Attól függ, mire gondolsz. A képekben abszolút. A Dani bízik abban, amit én gondolok, megbeszélünk mindent, tehát ha valami nem tetszik neki, az nem úgy történik, de azért egy csomó mindent eléggé rám bíz. Ez jó.

- Ezzel a témával kapcsolatban volt valami alapkoncepciótok?

- Digitális felnagyítással készül az egész film, ami azt jelenti, hogy ugyanúgy, mint a reklámfilmekben és videóklipekben, nagyon nagy határok között lehet a színeket manipulálni. Arra gondoltam, hogy nem erőltetnék rá semmiféle retro-hatást a plánozás, a kameramozgás tekintetében, hanem modern eszközökkel, kompozíciókkal dolgozunk. Viszont a színekbe belenyúlunk valamilyen szinten, de csak finoman, mert a díszleteket, a jelmezeket, meg a helyszíneket úgy választottuk ki, hogy már az nagyon egységes legyen, és ezen legfeljebb egy picit kelljen csak változtatni, hogy ne natúr legyen, hanem egy kicsit izgalmasabb. Mondjuk, ami hozzám nagyon közel áll, a letisztult, nagyon leegyszerűsített képi világ, az itt eléggé adja magát a lakótelepek, meg a nagyon kocka helyszínek miatt. És az szerintem passzol a történethez is. Mert nekem is hasonló emlékeim vannak ezekről az évekről. Hogy az nem egy túl barokkos vagy cizellált közeg volt.

- Te korábban fotóztál. A fotó tükrözte képi megjelenítés, illetve a kamera adta lehetőségek között mi különbség van? Mi miatt döntöttél a kamera mellett?

- Az hosszú történet, hogy mi miatt. Nem feltétlenül csak a két eszköz közötti különbség miatt döntöttem úgy, hogy abbahagyom a fényképezést és ezt csinálom. Sok különbség van. Ezt nehéz lenne így taglalni. A mozgás, meg hogy az egészbe egy ritmus kerül, az időbeliséggel, meg a terek eléggé mássá teszik ezt a dolgot. Most ezt választottam. Aztán lehet, hogy szakács leszek tíz év múlva. Nem tudom.