Az 1995-ben alapított Erasmus EuroMedia díj az olyan különleges médiatermékeket kívánja díjazni, amelyek az európai társadalom és értékrendszer fejlődéséhez járulnak hozzá: a nevezéseket különböző értékek mentén vizsgálják, és az elfogadott nevezések mindegyike kitüntetést, ún. Seal of Approvalt kap, amelyet logó formájában használhat további megjelenésein, az október 15-i bécsi díjátadó ünnepségen pedig hétezer euró értékben osztanak majd díjakat.
Négy magyar jelölt is van idén, akik a legjobbak közé jutottak: nem szorosan filmes vonatkozású az ‘56-os intézet fotótára és a Kurt Lewin Alapítváy 1 perspektíva projektje. Két fiatal magyar filmes is versenyben van: a Madarász Isti rendezte Budapest imázsfilm, amelynek több mint egymillió nézője volt csak a youtube-on, hazánkat a szellemi újítások és találmányok tükrében mutatja be, könnyen emészthető formában köti Neumann Jánost, Jedlik Ányost, Szent-Györgyi Albertet, Irinyi Jánost vagy éppen Rubik Ernőt Budapesthez egy mindössze négyperces videóklipben.
A másik magyar érdekeltség a Fodor Gergely nevével fémjelzett Budapest Film Produkció gyártásában készült Átok című film, amely az azonos című, Filmszemle-díjas sorozat négy részéből lett összeállítva. A Mátyássy Áron rendezte sorozatban a családfő temetésére gyűlik össze a család: a magányos édesanya, a családi örökséget gondozni kívánó fiú, valamint az oldalán külföldi férjével hazatérő lány keresi a helyét a családban. A sorozat televíziós kategóriában fődíjat nyert a 41. Magyar Filmszemlén, és filmváltozat is készült belőle, amelyet a Helyzetek és gyakorlatok fesztivál keretében mutattak be a mozik.
A film előzetese
A sorozat négy része megtekinthető az MTV Videótárban
A magyar jelöltek teljes listája:
Az 56-os intézet fotó adatbázisa (interaktív weboldal)
A Budapest Business Region által készített Get Engaged című imázsfilm, amelyet Madarász István rendezett
Átok - a Budapest Film produkció gyártásában készült film
1 perspektíva nem elég - a Kurt Lewin Alapítvány esélyegyenlőségi projektje