A 68 éves Pupi Avati veterán olasz filmrendező középiskolásokat és egyetemistákat kért meg, hogy képzeletben fejezzék be legújabb filmjét, az idei Velencei Filmfesztiválon is vetített La seconda notte di nozze (A második nászéjszaka) című alkotását. A film, melyet november 11-én mutatnak be az olasz mozik, jelenleg egy konvencionális megoldással fejeződik be, ahol a két főszereplőt látjuk az ágyban fekve, majd a kamera lassan az ablakon keresztül kitekint a vidéki tájra.
Még több magazin
magazin
Elmosódik a határ valóság és képzelet, vágyak és tények között, és nézőként egy-egy pillanatra mi is úgy érezhetjük, belépünk Andrew Scott és Paul…
továbbmagazin
Az automata ajtó nem működik, kézzel kell széthúzni – és ez csak az első baljós jel, hogy milyen nehézségek és megaláztatások várják a fiatalkorú…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié