A 68 éves Pupi Avati veterán olasz filmrendező középiskolásokat és egyetemistákat kért meg, hogy képzeletben fejezzék be legújabb filmjét, az idei Velencei Filmfesztiválon is vetített La seconda notte di nozze (A második nászéjszaka) című alkotását. A film, melyet november 11-én mutatnak be az olasz mozik, jelenleg egy konvencionális megoldással fejeződik be, ahol a két főszereplőt látjuk az ágyban fekve, majd a kamera lassan az ablakon keresztül kitekint a vidéki tájra.
Még több magazin
magazin
Január 16-án érkezett meg a magyar mozikba Lakos Nóra második egész estés alkotása, a Véletlenül írtam egy könyvet. A Tallinn Black Nights-on…
továbbmagazin
Több éves kihagyás után második évaddal jelentkezik Ben Stiller zseniális munkahelyi sorozata, Hajdu Szabolcsék névnapot ünnepelnek, Kojak pedig…
továbbMegérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.
Újjászületett a magyar ifjúsági film, és ebben nincs semmi véletlen
Ahol a Bauhaus és a tinilányos hangulat találkozik
Filmgyár podcast #26: Zöld produkciók
a teljes dossziéA Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAzt ismered, amikor egy társadalom zuhan lefelé, és azt ismételgeti: eddig minden rendben, eddig minden rendben, eddig minden rendben. Nem a zuhanás számít. A földet érés.