Október 24. és 27 között hetedik alkalommal szervezik meg Budaörsön a Primanimát, amelyen hazai és nemzetközi diákok, fiatal alkotók bemutatkozó animációs rövidfilmjeit vetítik, de emellett az egészestés filmekért is érdemes kibuszozni a főváros agglomerációjába, többek között leadják a Ruben Brandt, a gyűjtő-t és Wes Anderson legfrissebb munkáját, a Kutyák szigeté-t.
A filmkínálat mellett rendkívül izgalmas kísérőprogramokkal is készülnek a szervezők. Lichter Péter és Máté Bori kísérletifilmes workshopot tart, ahol az érdeklődők előre roncsolt (föld alá elásott és hipózott) 35 mm-es filmszalagra festenek, rajzolnak és karcolnak, és ezekből a darabkákból áll majd össze egy körülbelül másfél perces film, amely egy versadaptáció lesz. A workshop vendégoktatója Iszlai József zeneszerző és sound designer, akinek a közreműködésével a filmek hangvilága is elkészül.
Lichter Péter és Máté Bori (fotó: Primanima)
A két alkotó már korábban is vezetett workshopot az ELTE-n, illetve Franciaországban, az eredményt ide vagy ide kattintva nézheted meg. Legutóbbi egészestés munkájuk, Shakespeare Hamlet című drámáját feldolgozó The Rub is erre a technikára épült, filmet roncsoltak, majd hozzáadták Hajdu Szabolcs narrációját. Különleges módját tanulhatod meg a filmkészítésnek Péter és Bori vezetésével, és közben még ki is élheted a kreativitásod. A workshopra október 8-ig lehet jelentkezni az alábbi e-mail címen, a jelentkezés feltételeiről és módjáról, a workshop részvételi díjáról itt olvashatsz bővebben.
Kránicz Bence kritikaíró workshopja is szuper alkalom arra, hogy megcsillogtasd az alkotói éned. A szakma egyik legjobbjától lesheted el a kritikaírás fortélyait, előbb előadást tart, majd folyamatosan konzultál a készülő cikkekről a szerzőkkel. A Primanima rövidfilmjeiről kell majd kritikákat írni, és közben az alábbi izgalmas kérdéseket vítathatod meg Bencével:
„Hogyan ragadható meg egy film lényege? Mitől lesz találó, vicces, pontos vagy személyes egy kritika? Miért több ez, mint ha kommentben leírnánk a véleményünket a filmről? Miben különbözik egymástól, ha élőszereplős vagy animációs filmről írunk?”
A legjobb fesztiválkritikus díjat is kap, illetve később publikálási lehetőséget a Dot & Line-on. A workshopra október 14-ig lehet jelentkezni, a részleteket itt találod.