Mint ahogy a Cannes-i Filmfesztiválról szóló beszámolókból annak idején kiderült, a fesztivál keretében megrendezett Európa Napon az európai filmiskolák és a filmes képzés jövőjéről volt szó, különös tekintettel az európai együttműködésre. Az esemény keretében Joó Tamás, magyar filmes diák mutatta be az egyik példaértékű európai filmes képzést az Európai Unió tagállamainak kulturális miniszterei előtt. Mi is ez az európai képzés, és milyen esélyekkel vehetnek benne részt magyar diákok? Erről kérdeztük Joó Tamást, aki jelenleg Párizsban forgatja európai koprodukcióban készülő kisfilmjét.
Még több magazin
magazin
Hitler fürdőkádjában ültem: ilyen címmel is készülhetett volna film Lee Miller életéről, azonban a Lee kifejezett célja, hogy a női…
továbbmagazin
A szenvedély és féltékenység nem életkorfüggő. Özvegy Orbánné, Erzsike, a Budapest egyik zsúfolt társbérletében élő idős zenetanárnő…
továbbFriss
Megvannak az Inkubátor pitchfórumának idei nyertesei
Arany Medvét érő beszélő szoborral folytatódik a Mozinet Filmnapok
Todd Haynes lesz a zsűrielnök Berlinben
Turai Balázs poszt-gender influenszerekről szóló filmtervét díjazták
Gothár Péter kultfilmjével folytatódik a Filmrendezők klubja
Az évszakok ritmusára kibomló házassági történet forog Kurta Niké és Orbán Levente főszereplésével
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Filmhu podcast #101: Till Attila
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié