Az esemény nyitott - minden filmes szakember s a témában érdekelt nem szakmabeli számára egyaránt fórumot biztosítunk , hogy elmondja véleményét a magyar forgatókönyvírás problémáiról és megoldási lehetőségeiről.

A fórumon elhangzottakat vitapontokba rendezzük, melyek aztán tematikául szolgálhatnak a február 1-jén, a Magyar Filmszemle alatt rendezendő Filmírás Napja forgatókönyvírói kerekasztaljához.

A találkozó színhelye és időpontja: Rátkai Klub (VI. Városligeti fasor 38.), január 16-a, szerda 14 óra

beszélgető panelben:
Grunwalsky Ferenc (MMKA), Köbli Norbert (MFE-HSA), Lovas Balázs (Fade In), Németh Gábor (SZFE)
moderál: Krigler Gábor

Aktív véleményközlő közönséget várunk, ez egy nyílt agóra.

Kérjük, tiszteld meg jelenléteddel a fórumot!

Budapest, 2008. január 4.

Üdvözlettel:


Köbli Norbert                                       Grunwalsky Ferenc
Magyar Forgatókönyvírók Egyesülete     Magyar Mozgókép Közalapítvány        elnök                                                  elnök

megvitatandó problémakörök:

oktatás:
- forgatókönyvírói képzés a hivatalos felsőoktatásban ill. magániskolákban (SZFE, ELTE, helyes tanrend, oktatási metódusok, szakmához értő oktatók vagy vak vezet világtalant?)
- külföldi képzési lehetőségek (tehetségek kijuttatása ösztöndíjjal, akik hazahozhatják a tudást)
- továbbképzési lehetőségek (media workshopok, itthoni továbbképzések hiánya)
- magyar nyelvű szakirodalom hiánya

forgatókönyv-fejlesztés problémája:
- Hogyan vehetők rá a producerek, hogy áldozzanak a script developmentre?
- Hogyan lehetne javítani az MMK által támogatott filmek harmatgyenge könyveit?
- ötletek: MFE workshop, osztrák Drehbuchforum - Scriptlab modellje, lengyel modell (csak workshopon fejlesztett könyvek mehetnek tovább gyártási pályázatra), mini pitch forum (projektek kiértékelése egy szakmai bizottság előtt tett open pitching után), kötelező szkriptdoktori vélemények csatolása a gyártási pályázaton induló filmtervek mellé

forgatókönyvíró kapcsolata a producerrel (anyagi, művészi megbecsülés, megbízások és spekulatív szkriptek eladása)
és a rendezővel (szerzői filmes attitűd)

a magyar filmek témaválasztása:
- elvont artisztikum helyett a magyar valóság beemelése
- a műfajiság kérdése (miért csak a vígjáték? hol a thriller, horror, jól megírt dráma?)
- arccal a világ felé - ne csak belső piacra készítsünk mozikat, hogyan törhetők át a határok?

angolszász professzionalizmus hogyan házasítható az európai/magyar dramaturgiai hagyományokkal, témaválasztással, realitással?

írás a tévéképernyőre:
- sorozatok (szappanoperák, sitcom, heti dráma-sorozatok jelene-jövője, mennyire nyitottak az új formákra a kereskedelmi és közszolgálati tévék? hol buknak meg a kísérletek?)
- tévéjátékok (életképes formátum-e nézettség szempontjából? kellenek-e az adaptációk?)

egységes szakmai képviselet: milyen feladatokat vállalhat föl a Magyar Forgatókönyvírók egyesülete? mekkora erőt képviselhet ill. hogy alapozható meg az ereje?