A húszas éveiben Howard még aktívan színészkedett. 1977-ben John Wayne utolsó filmjében A mesterlövészben játszott, amiért Golden Globe-díjra jelölték legjobb mellékszereplő kategóriában. Egy évre rá pedig el is vitte a legjobb férfi főszereplőnek (komédia vagy musical tévésorozat) járó arany glóbuszt a Happy Days című sorozatért, amelyben tíz éven keresztül játszotta Richie Cunningham szerepét. 1977-ben azonban már nem csak színészként, hanem rendezőként is bemutatkozott első nagyjátékfilmjével, A nagy autólopással, amit Roger Corman producer segítségével finanszírozott. Howard alkut kötött a producerrel: elvállalta az Eat My Dust című film főszerepét a producer segítségéért cserébe.
Ron Howard a The Andy Griffith Showban
Az igazi áttörtést az 1984-es A nagy csobbanás című fantasztikus-romantikus film hozta el neki, mint rendezőnek. Ebben a filmben dolgozott először Tom Hanksszel, akivel 11 évvel később, 1995-ben elkészítette pályája első nagy dobását, az Apollo13 című drámát, amiért ismét ott állhatott a Golden Globe-díjátadó vörös szőnyegén, immáron mint a legjobb rendező kategóriájának jelöltje. A film az Apollo13-as űrhajó háromfős legénységének és a houstoni irányító központ drámáját mutatja be, az 1970-es holdraszállási kísérletkor. A díjat végül nem Howard, hanem Mel Gibson vitte el a Rettenthetetlen című filmjéért, akivel éppen ebben az évben, 1996-ban készítette el Váltságdíj című thrillerét.
Apollo13 előzetes
Ron Howard pályája során már számtalan műfajban kipróbálta magát, forgatott romantikus kalandfilmet - ilyen volt a Túl az óperencián című film Tom Cruise és Nicole Kidman főszereplésével -, de A Grincs című családi vígjátékot is ő jegyzi, amely Jim Carrey főszereplésével készült el 2000-ben. Ebben az évben már az Egy csodálatos elme című életrajzi drámán dolgozott, amelyet pályája egyik legkiemelkedőbb darabjaként tartanak számon. A film a titokzatos matekzseni, John Forbes Nash Jr. életét dolgozza fel, aki megírja dolgozatát a játékelméletről és ezzel szembeszáll Adam Smith, a modern közgazdaságtan atyjának elméleteivel. A film a legjobb rendezőnek járó Oscar szobrocskát és a legjobb film díját is elhozta Ron Howardnak, a főszereplő Russel Crowe pedig Golden Globe-díjat kapott alakításáért.
Egy csodálatos elme előzetes
Hanks és a rendező közös munkája nem ért itt véget, a páros a 2005-ös A remény bajnoka című életrajzi sportdrámában is együtt dolgozott és ismét belopták magukat a kritikusok és a nézők szívébe. A film James J. Braddock boxoló karrierjének csodás fordulatát dolgozza fel, mikor kiüti esélyes ellenfelét, s ezzel százezrek számára válik hőssé. A rendező 2013-ban ismét egy sportdrámához nyúlt, Hajsza a győzelemért című filmje Niki Lauda és James Hunt autóversenyzők életét és versengését dolgozza fel. Ez a film is begyűjtött 2 arany glóbusz jelölést, csak úgy, mint a pár évvel korábbi Frost/Nixon című történelmi dráma, amelyet 5 Oscar-díjra és 5 Golden Globe-díjra jelöltek. A film a Watergate botrány utáni TV interjú történetét dolgozza fel, amely David Frost és Richard Nixon között zajlott.
Hajsza a győzelemért előzetes
Howard legújabb filmje, A tenger szívében című kalandfilm, idén decemberben kerül a mozikba. A film Nathaniel Philbric regényét dolgozza fel. A történet szerint egy óriási ámbráscet rátámad a Csendes óceánon hajózó amerikai bálnavadászhajóra és elsüllyeszti azt. A húsztagú legénység három csónakban vág neki a végtelen víznek. A film elképesztő látványt igér, mesteri CGI technikával. A rendező az elmúlt években dokumentumfilmesként is kipróbálta magát: 2013-ban Made in America címmel forgatott filmet az amerikai rapperről, Jay-Z-ről, és készülőben van egy dokumentumfilmje a Beatlesről is.
A tenger szívében előzetes
A rendező jelenleg az Inferno című filmen dolgozik, amely Dan Brown bestsellere nyomán készül. A nagysikerű könyvek, de vegyes fogadtatású filmek, a Da Vinci kód és az Angyalok és démonok után Tom Hanks ismét Robert Langdon professzor bőrébe bújik, Ron Howard pedig Budapest utcáit Firenzévé változtatja, hogy a 2006-os és 2009-es filmek után elkészítse a történet harmadik részét is. A rendező nem csak színészként és rendezőként bizonyított már, de producereként is gyakran feltűnik filmjei stáblistáján, sőt szívesen vállal apró szerepeket is, így példaul feltűnt A Grincsben, az Egy csodálatos elmében, és A Simpson család egy részében is.
Ron Howard és Tom Hanks
Még több magazin
magazin
Törőcsik Franciska: Amíg a színész nem látja magát a filmvásznon, addig nem az övé a szerep
Interjú a Hogyan tudnék élni nélküled? főszereplőjével
December 12. óta vetítik a mozik a Demjén Ferenc slágereiből készült jukebox-musicalt. A Hogyan tudnék élni nélküled? női főszereplőjével a…
továbbmagazin
Rubi Anna: Nem egy letűnt kor lenyomata, hanem egy élő körkép Magyarországról
Interjú Az életed nélkülem rendezőjével
Egy csapat elszánt anya közel harminc éve küzd azért, hogy a fogyatékkal élő gyermekének tisztességes lakhatást biztosítson arra az időre, amikor ő…
továbbFriss
Nepp Józsefről és a Pannónia Filmstúdióról készül dokumentumfilm
Két magyar dokumentumfilmtervet díjaztak Zágrábban
Nepp Józsefről és a Pannónia Filmstúdióról készül dokumentumfilm
Premier előtti vetítésekkel érkezik az új magyar családi film
Cannes-i nagydíjassal folytatódik januárban a Mozinet Filmnapok
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Filmgyár podcast #23: Stratégia a magyar animáció fejlesztésére
Filmgyár podcast #19: Reformkori város díszlet épült Fóton
Filmgyár podcast #21: Filmklub hálozat
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dosszié