Eddigi, rövid filmes pályafutásom legfőbb tapasztalata az volt, milyen nehéz igazán jó filmes történetet találni. Most azt hiszem találtam nem is egyet. Három rövidet, amit erőlködés nélkül fűztem egybe. A témájuk, mint említettem már a menekültek problémája. Az első a menekülő ember, mint emblematikus figura kicsinységével, esendőségével foglalkozik, azzal, ahogy az ember halálának kegyetlensége elvész a természet mindent magába olvasztó gyönyörűségében.
Még több magazin
magazin
Bántóan sokszor tudnak bárgyúak és sematikusak lenni az éppen aktuális látványfilmek, de mindig jön egy-egy meglepően jól sikerült darab, ami aztán…
továbbmagazin
Magányos holland vitorlás sodródik a Csendes-óceánon Kr. u. 1600 körül. A legénység életben maradt tagjai éheznek és skorbuttól szenvednek. Mikor…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié