filmhu: A történet alapvetően egy love story, mégis a művészfilmes keretre pályáztál. Úgy érzed, hogy a Lora egy szűkebb réteg érdeklődésére tarthat számot?

Herendi Gábor: Valójában arra vágyom, hogy egyszerre legyen művészfilm és közönségfilm, mindkét igényt egyszerre elégítse ki. Bár bevallom, én nem is szeretem ezt a szétválasztást. Ez egy közönségfilm, mert nagyon sok humor van benne, de mégis, azért érzem egy kicsit közelebb művészfilmhez, mert ha a Valami Ameriká-hoz hasonlítom, akkor mélyebb dolgokról szól, van benne súlyos dráma is. Klasszikus vígjáték helyett inkább sírós-nevetős.

filmhu: Előző filmjeidnek is te voltál a producere, a Lorát is a Skyfilm gyártja. Ez mostmár örökre így marad?

HG: Bár kifejezetten nem szeretem a producerséget, ez egy nagyon kényelmes dolog, mert abban a pillanatban, amikor a forgatás elindul, maximálisan rendező lehetek, és nincs olyan problémám, hogy a producer nem enged ezt vagy azt. Nem kötök kompromisszumot, ha a film minősége megkövetel dolgokat, akkor azt hozom, és nem fáj érte a szívem.

Kicsit bátrabb lettem én is a Valami Amerika óta

A gyártási részt pedig egy stabil csapat végzi: nekem azzal nincsen dolgom, mert megvannak rá a megfelelő emberek. Nekem csak a pénzt kellett felhajtanom, mi ugyanis csak akkor kezdünk el dolgozni, amikor az anyagi háttér már rendben van. Lekopogom, most minden rendben van, összeállt a teljes finanszírozási háttér. Nyugodt is vagyok, nem szeretek úgy dolgozni, hogy lebeg a pallos a fejünk felett.

filmhu: Az állandó kreatív stáb egy új taggal bővült: Szecsanov Martin operatőrrel. Hogyan került ő a képbe?

HG: Martinnal már sokat dolgoztunk együtt reklámfilmekben. Borzasztóan szeretem a friss fiatal erőket, és úgy gondoltam, Martin abszolút alkalmas lenne a film képi világának megteremtésére. Kicsit bátrabb lettem én is a Valami Amerika óta, és Martin nagyon jó partner ebben. Nyugodt szívvel mondhatom ezt, hiszen már csak két napunk van hátra a forgatásból: beváltak a hozzá fűzött reményeim.

(Az asszisztens érkezik, hogy Herendi Gábornak vissza kellene mennie a felvételbe. Két percet kapok.)

filmhu: A sajtóanyagban olvasom, hogy nagyon konkrét elképzelésed volt a főszereplő lányról. Mi volt ez pontosan?

HG: Ez egy rendkívül nehéz szerep, hiszen több idősíkon zajlik egyszerre a történet, és hatalmas változáson megy keresztül a főszereplő a múltban és a jelenben egyaránt. Egy rendkívül erős, pozitív kisugárzású egyént kellett keresnem. Nagyon nehéz volt megtalálni a megfelelő Lorát, és noha nem állt szándékomban külföldön keresni, itthon egyszerűen nem sikerült. Most nagyon örülök, mert száz százalékon teljesít ez az amerikai lány, amit én elvártam tőle.

Egy rendkívül erős, pozitív kisugárzású egyént kellett keresnem
Lucia Brawley, Herendi Gábor, Szamosi Zsófi

(Az egyre türelmetlenebb asszisztens átnyújtja a kis rádiót.
- Összeálltunk egy próbához – recsegi egy hang.
- Jövök, egy pici türelmet kérek – feleli a rendező.
- Felvegyünk egy próbát videóra?
- Igen, köszönöm, az nagyon jó lenne.
- Akkor figyelmet kérek, próba lesz….)

filmhu: Amerikai főszereplőtök van, jelent ez tengerentúli forgalmazást is?

HG: Nem tudom megmondani, hogy ez mennyire segít. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem reménykedem egy picit. Bár persze a film magyar nyelvű, hiszen Lucia is szinkronizálva lesz, de bizakodó vagyok. A film kilencven százalékát felvettük, és nagyon pozitív benyomásaim vannak. Eddig minden felvétel olyan, amilyet én szerettem volna.

filmhu: Eddigi filmjeidben is kiemelt szerep jutott a zenének, most finom jazz muzsika szűrődik ki a jelenetből.

HG: Nyilván a film is finomabb lett, ezáltal a zenének is finomodnia kellett. Gondolkodtam rajta, hogy kell-e sláger: lesz benne. Ez is a határon mozog, minőségi zene lesz a filmben, de remélem, hogy a közönségigényt is ki tudja elégíteni majd.