A Temama főhősének, Flórának választania kell egy nehéz sorsú kisfiú megmentése és a saját családja között.
Mióta és miért foglalkoztat ez a téma?
A film történetének egy személyes élmény az alapja. Egyszer csak kaptam egy telefont, hogy egy rég nem látott rokon pszichiátriára került, és a gyerekét senki másnál nem tudják ideiglenesen elhelyezni, csak énnálam. Mire magamhoz tértem, már ott volt egy fura, idegen kisfiú a családomban. Az én esetemben szerencsére hamar megnyugtatóan rendeződött a történet, de számtalanszor végiggondoltam, mi történhetett volna, hogyan alakul a kisfiú és a családom sorsa, ha hosszabb együttélésre kényszerülünk.
Pápai Pici
Milyen műfajban gondolkodsz és milyen vizuális világot képzelsz el a filmhez?
A Temama egy családban játszódó karakterdráma. Ebből az intim közegből fakad a vizuális megközelítés is. A történéseket, a szereplőket egészen közelről figyeljük, a néző minél teljesebb bevonódását szeretnénk elérni. Személyes hangvételre törekszünk, hogy a néző azt érezze, ő is lehetne a szereplők helyzetében. A dokumentarista hangulat azonban nem jelent vizuális igénytelenséget, a kézikamerás felvételéket az élénk színek, a gondosan kiválasztott tárgyak, anyagok, felületek ellensúlyozzák. A kamera fókuszában az arcok, gesztusok, emberi rezdülések állnak, a tárgyi környezet ennek rendelődik alá, ezek kiemelését szolgálja.
Mennyire látod magad előtt a kész anyagot, és mekkora szabadságot hagysz a változásnak?
Részletes forgatókönyvvel és képi feldolgozással készülünk nekivágni a forgatásnak, ugyanakkor a fontos gyerekszereplők miatt elkerülhetetlenül nagy tér jut majd az improvizációnak, amit persze egyáltalán nem bánok, mert váratlan, hiteles részletekkel gazdagíthatja az anyagot.
Kapcsolódik a tervhez valamelyik korábbi munkád?
A Varjúháj című rövidfilmem is családi dinamikákat dolgozott fel, és szintén egy kisfiú volt az egyik főszereplője, azt remélem, hogy az ott szerzett tapasztalataimból most is sokat meríthetek. Tágabb perspektívában pedig az összes korábbi filmem az emberi viszonyok finom részleteit vizsgálja, alapvetően mindig ez foglalkoztat.
Pápai Pici a Varjúháj forgatásán
Kikkel, milyen csapattal jelentkeztél az Inkubátorba?
A forgatókönyvet állandó alkotótársammal, Bárány Mártonnal (A Király, Becsúszó szerelem, Toxikoma) írtuk, a megvalósításban pedig Lukács Dávid (Kolorádó Kid, Nem vagyok a barátod) operatőr lesz a legfontosabb partnerem, ahogy a korábbi filmjeimnél is. A film producere Mécs Mónika, őt, azt hiszem, nem kell bemutatnom
Dolgozol jelenleg bármi máson, vagy csak a pitchre koncentrálsz?
Pillanatnyilag abszolút ez a filmterv van a fókuszban, a pitchre készülés mellett, továbbra is folyamatosan dolgozunk a forgatókönyv tökéletesítésén.
Pápai Pici tanulmányait az ELTE BTK Magyar és Esztétika-szakán kezdte, elvégezte a CEU forgatókönyvíró kurzusát, 2008-ban a New York Film Academy rendezői képzését, majd az SZFE-n tartott egy éves rendezői workshopot is. Rövidfilmjei, a Szakítópróba, a Quick, Vallomás, Kínai hó, Tudsz így szeretni?, Hátsó lépcső és a Varjúháj több nemzetközi filmfesztiválon szerepeltek.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
Inkubátor 9.0 – Gergely Zoltán: Bankrablásból egyes!
Az Inkubátor idei döntőseit bemutató sorozatunk folytatódik!