Wire-fu paródia Zhang Ziyi lélegzetállító közreműködésével A reklámzabálás idei programja főként nem-tematikus, időben és térben csapongó blokkokból állt, kiegészülve a helyi közönségnek szánt csemegével: a tavalyi Ardai- és Sas-filmek után idén a hetvenes évek szocreál-betyár hurkareklámjait és a pszeudo-pedofil Paudits Béla főszereplésével készült fagylaltnépszerűsítő kisfilmeket gyűjtötték egy csokorba. Külön örömöt nyújtott továbbá a fent említett filmes ihletésű reklámok blokkja, melyben a kötelező James Bond ujjgyakorlatok mellett szerepelt egy wire-fu paródia napjaink legnagyobb távol-keleti sztárja, a Tigris és sárkány-nyal befutott Zhang Ziyi lélegzetállító közreműködésével (a szende kis kínai lány hideg levest kap az étteremben és ellenszolgáltatásképpen lekungfuzza az egész személyzetet, végül VISA kártyával fizet). Az éledező ázsiai mozi újításai mellett természetesen a CGI (számítógép generálta kép) általános előretörése is hatással van a meggyőzőipar filmjeire: egy döbbenetes tempójú alkotásban egy csepp ásványvíz fröccsen ki a szupergyors vonat ablakán, szomjas hősünk pedig hősi futásnak indul menetiránynak háttal, hogy az utolsó kocsi ablakából kihajolva szájába csöppenjen az áhított termék. A mutatvány legnagyobb bája, hogy a virtuális kamerának még a vízcsepp átszelésére is van energiája.

CGI és kung-fu ide vagy oda, a magyar szakmai közönség, úgy tűnik, mégiscsak a kreativitás megszállottja. A legnagyobb füttyszót kiváltó reklám az idén egy egészen egyszerű, a színes folyadék áramlására emlékeztető animált háttér és klasszikus feliratok házasításával operáló munka volt, egy európai nyelveket oktató nyelviskola reklámja. A kisfilm különböző nyelvekből vett szavakkal épített fel mondatokat, a nemzetközi érvényű kifejezések egyre extrémebb használatával fokozva a mondatok erejét, egyszersmind kihangsúlyozva az európai lét hallucinogén voltát. Very macho vraiment wunderbar volt.