2024. 07. 22. filmhu

Kreatív Európa történetek: Klasszikus regény, aktuális témák

A Laokoon új filmtervei

A 2002-ben alapított Laokoon Filmgroup az elmúlt időszakban – a MEDIA mini-csomagtervének támogatásával – Nemes László Az Ulpius-ház és Grosan Cristina Pretty Baby című nagyjátékfilmjének, illetve Kereszty Róza Luá munkacímű kisjátékfilmjének fejlesztését indította útjára. A két nagyjátékfilm forgatókönyveinek fejlesztése már zajlik.

„Nemes László filmje Szerb Antal Utas és holdvilág című regénye alapján készül. Angol nyelven tervezzük forgatni, ezáltal klasszikus európai koprodukciót képzelünk el esetleges angolszász forgalmazók és befektetők bevonásával, úgynevezett hibrid finanszírozási konstrukcióban. Célunk ezzel, hogy a film minél szélesebb nemzetközi közönséghez juthasson el, amire Nemes László író-rendező személyével meglehetősen komoly esélyünk is van” – fogalmazott Sipos Gábor producer.

Sipos Gábor

A másik nagyjátékfilm, a Pretty Baby egy meglehetősen összetett kérdéskört, a fizetett petesejt-donáció és a mesterséges megtermékenyítés etikai és morális dilemmáit járja körül. A háttérkutatás során – amelynek Stalter Judit producer is aktív közreműködője – a csapat olyan emberekkel konzultál, akik személyes tapasztalatokkal rendelkeznek ezen a területen: érintett párokkal, egészségügyi szakértőkkel, illetve Budapesten tanuló külföldi orvostanhallgatókkal, hiszen a főhős maga is egy Magyarországon tanuló amerikai diáklány. A következő szakaszban a munka egy nemzetközi írói workshoppal, szereplőválogatással, valamint egy hangulatvideó elkészítésével folytatódik majd. „A cél egy olyan mozifilm létrehozása, amely az identitás, az anyaság és a hovatartozás témáit öleli fel pszichológiai dráma- és thrillerelemekkel átszőve” – tette hozzá Grosan Cristina író-rendező, aki a tavaly elnyert Nipkow-ösztöndíj tapasztalatai nyomán az anyag átírására készül.

Knopp Eszter

Luá előkészítési folyamatai már zajlanak: megkezdődtek a színészpróbák, és megtörtént a stáb felkérése is. A forgatást 2024 augusztusára ütemezik. A kisfilm a kortárs budapesti huszonévesek fragmentált identitását, döntési fáradtsággal és egzisztenciális szorongással övezett életét mutatja be a „slice of life”-filmek naturalista megközelítésében. A Luá stábja fiatal, pályakezdő alkotókból áll, akik szorosan együtt dolgoznak mentoraikkal, senior pályatársaikkal.

A film két főszereplője fiatal kora ellenére tapasztalt, elismert színész; alkotótársakként is részt vesznek a film fejlesztésében. „A közelmúlt olyan rövidfilmes sikerei, mint az Agapé (Beleznai Márk) vagy a 27 (Buda Flóra Anna), amelyek hasonló kérdéskörökkel foglalkoznak, megerősítenek minket abban, hogy igény van a hiteles, nyers megközelítésre és a fiatal rendezők friss szemszögére a jelenlegi filmgyártási korszellemben” – foglalta össze Knopp Eszter, a rövidfilm junior producere.

A cikk elsőként a Kreatív Európa MEDIA történetek - Sikeres magyar projektek 2021-2024 című kiadványában jelent meg.

Címlapfotón: Grosan Cristina és Stalter Judit

Még több magazin

magazin

Czira Sára, Nagy Eszter: „Itt egy újfajta családmodell épül”

Interjú a Cabin Pressure rendezőivel

Heni 36 éves, Barcelonában él és látványtervezőként dolgozik. Heni nagyon szeretne anyuka lenni, de nem talált olyan párt, akivel szívesen alapított…

tovább

magazin

Kreatív Európa történetek: Alkotó és néző tükröt mutathatnak egymásnak

A Kinedok projektjei

A dokumentumfilm-nézés élményét új szintre emelő Kinedok két társalapítója és szakmai koordinátora, Zurbó Zsófia és Szirony Szabolcs a Kreatív…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Csoma Sándor bement, s egy ültő helyében elolvasott tízezer tibeti könyvet. Azután felállt, és igen erősen elgondolkodott.

Az élet vendége - Csoma legendárium

Oszd meg! Az összes idézet