Május 26-án a Toldi Moziban kaphatunk sokszínű válogatást
Tíz film, tíz női rendezőtől - ezzel a mottóval rendezik meg az ELTE és a Magyar Nemzeti Filmalap együttműködésében készült diplomafilmek nyilvános vetítését. Az eseményre egy műfajilag színes filmválogatással készültek az ELTE Filmtudomány Tanszékének végzős hallgatói, akik közül sokan most először mutatják be filmjeiket nagyobb közönség előtt.
A válogatásban a dark comedy, a mese, az álomfilm vagy a thrillerhez közelítő műfajok egyaránt helyet kapnak, illetve hagyományos dráma is szerepel a felhozatalban. A rövidfilmek mellett egy egész estés dokumentumfilmet is láthatunk, amely a HIV-fertőzését másfél éve nyíltan is felvállaló Bereczky Tamás mindennapjait, munkáját, küzdelmeit és társas kapcsolatait mutatja be.
Az ábrázolt hősök között ugyanúgy helyet kapnak a sorsfordító keresőútra induló fiatal lányok, mint a valamivel idősebbek, akik a zavaros, néha durva fordulatokkal teli budapesti létben próbálnak valahogy boldogulni. Az új rendezők bemutatása mellett az esemény hagyományteremtő célból valósul meg: a tervek szerint ezen túl minden évben elérhetővé teszik a közönség számára az ELTE hallgatóinak rövidfilmjei.
Címlap: Jelenet Jurdi Leila A teknős meséje c. filmjéből
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.