A csillagász és az új pap megjelenése a hegyi faluban felforgatja mindenki életét. Egy összetört férfi tolókocsija az árokban hever – a szektás extanácselnök játszik így a halállal. A robbantással kísérletező fanatikus tüzértiszt felesége egy pesti underground zenekarért hagyja el a férjét. Gyermekük egy kölcsönkapott kamerával filmre vesz mindenkit. A punk-zenész csillagász a világegyetemről mesél a fiúnak. Egy nő a szomszéd szanatóriumból az új paphoz fordul vigaszért. A katonatiszt hiába próbálja visszahozni a feleségét, a tüdőbeteg nő szívébe egy kalaptű szúródik, a tanácselnök utolsó öngyilkossági kisérlete sikerrel jár. A pap álpap, a csillagászt nők üldözik, az álpap menekül az éjszakában.
Még több magazin
magazin
Április 4-én kerül a mozikba a Kék Pelikan, aminek vonatjegy-hamisító szereplői a rendszerváltás és az ezredforduló közötti évtized határtalannak…
továbbmagazin
Premier előtt volt látható Zurbó Dorottya és Arun Bhattarai új dokumentumfilmje, amelyben egy boldogtalan bhutáni kérdezőbiztos méri fel hivatalos…
továbbFriss
Lanthimosz szerint Emma Stone-ból sosem elég
Filmes stand-up esten támogathatod egy ELTE-s diplomafilm elkészítését
Révész Bálint és Mikulán Dávid filmje két díjat nyert Hollandiában
Enyedi Ildikó ismét Léa Seydoux-val forgat
Röhrig Géza nem tudta, hogy kicsoda Terrence Malick, amikor az felkérte Jézus szerepére
Breier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéRazor / Hajrá Bliss!