Sára Sándor 1968-as Feldobott kő című filmje az ’50-es évek legdurvább rákosista időszakába repít vissza, amikor az ideológiai elnyomás következményeként sorsok változtak meg egy csapásra egy rossz bejegyzésnek köszönhetően a káderlapon, de ez után is lehet építkezni, ahogy a filmbéli, filmrendezői pályára igyekvő Pásztor Balázs teszi. (12:45 MOM 1-es).

A könnyű ebédnek nem tekinthető kezdés után a desszert sem lesz kevésbé nehéz falat, Jancsó Miklós Szegénylegények című alkotásával folytatódik a délutáni vetítéssorozat. Az 1965-ös rendszerparabola a felszínen az 1867-es Kiegyezést követő kíméletlen pacifikációt mutatja, valójában a totális diktatúrák léleknyomorító működést ábrázolja egyetemes érvénnyel (14:30 MOM 1-es). A Szegénylegények után még egy Jancsó-film, a Téli sirokkó kerül műsorra. (16:15 MOM 1-es).

Arctalanul és megfélemlítve
Szegénylegények

A közelmúlt alkotásai közül Márai Sándor Eszter hagyatéka című regényének Sipos József rendezésében készült 2008-as feldolgozását láthatja a szemleközönség. A film már majdnem szerepelt a tavalyi mustrán is, végül még egy évet kellett várni a szemlés bemutatóra. Az Eszter hagyatéka immár A gyertyák csonkig égnek után a következő Márai-adaptáció, amely ugyancsak a lehető legnagyobb szöveghűséggel igyekszik filmképekre fordítani az egyik legkiemelkedőbb XX. századi szerzőnk írását (16:00 MOM 2-es).

A szemle szervezői két műsorblokkot is szenteltek Huszárik Zoltán emlékének, a Szindbád (15:00 MOM 5-ös) és a Csontváry (17:00 MOM 5-ös) című filmek vetítésével. Valamint ugyancsak két részletben láthatók Huszárik Zoltán-rövidfilmek, a Játék, a Groteszk, az Elégia és az Amerigo Tot (11:30 - Palace MOM, 5-ös), majd a Capriccio, és A piacere következik (12:30 - Palace MOM, 5-ös).