Sorozatunkban a hazai filmes szakma egy képviselője ajánl megtekintésre valamilyen mozgóképet személyes kedvencei közül. Az egyetlen kritérium, hogy a választott alkotás hozzáférhető legyen moziban, tévében, interneten vagy DVD-n. Más megkötés nincs, játékfilm mellett akár dokumentumfilmet, animációt vagy sorozatot is ajánlhatnak a felkértek, legyen szó magyar vagy külföldi produkcióról.
Erre a hétvégére az Aranyélet vasárnap debütáló második évadának vezető írója, Lengyel Balázs ajánlatát olvashatjuk, akinek a jövőre kerül a mozikba első egész estés játékfilmje, a Lajkó - Cigány az űrben című fekete komédia:
„Én ezen a hétvégén egy kőkemény kanadai drámát szeretnék újranézni. A Felperzselt föld (Incendies) hősei egy testvérpár, akik anyjuk halála után tudják meg, hogy halottnak hitt apjuk él, és van egy testvérük, akinek létezéséről nem is tudtak. Ez egy felkavaró film, már-már görög tragédiához mérhető sorsokkal, száraz, elegáns rendezői munkával és fantasztikus színészi alakításokkal. Miközben a lebilincselő történet a háborús Libanonba vezet minket, a film erőlködés nélkül mutatja meg a közel-keleti világ nyugati aggyal befogadhatatlan borzalmait és szépségét.”
November 21-én tartják meg a Nemzeti Filmintézet 10. Inkubátor pitchfórumának döntőjét, ahol tíz pályakezdő filmes fogja prezentálni az első egészestés (és egy rövid animációs) filmtervét. A következő két hétben az összes alkotót bemutatjuk.
November 20-án kerül a mozikba a Sárkányok Kabul felett című magyar háborús akciódráma. Dyga Zsombor valós eseményeken alapuló filmjének főbb szerepeit Jászberényi Gábor, Mészáros Blanka, Borovics Tamás, Hajmási Dávid, Dietz Gusztáv, Trokán Nóra, Ertl Zsombor és Stohl András alakítják.
A 22. Verzió Filmfesztivál idei szlogenje az "Együtt létezünk". November 11. és 19. között Magyarország egyetlen emberi jogi dokumentumfilm-fesztiválja 11 szekcióban mutatja be újra a világ legaktuálisabb és legerősebb kreatív dokumentumfilmjeit.
Nemes Jeles László történelmi családkereső-trilógiájának záródarabja az apaság kérdését, az apai szerep ellentmondásosságát állítja a középpontba. Az Árva Velencében debütált, a magyar közönség először pedig a Cinfesten láthatta először.