A program nagy része október végén, a fesztivál ideje alatt zajlik, 2017 óta viszont egy négynapos berlini workshoppal bővült az EP, melynek keretében a képzésben résztvevő producerek a Berlinalén is bemutatkozhatnak. Az EP fő célja, hogy összehozza a tehetséges európai producereket más filmes szakemberekkel, különösen a dokumentumfilmes szektorból, valamint segítse őket tájékozódni ezen a területen, és segítsék növelni a jövőbeli európai koprodukciós lehetőségeket.
Idén 17 producert válogattak be, köztük Petrovits Genovévát. Genovéva 2019-ben indította el saját filmgyártó cégét, a KINO ALFA-t, melynek több projektje is kapott már hazai és nemzetközi támogatást. Producerként 2022-ben három, a Kreatív Európa Média Program által támogatott játékfilmes projektet is fejlesztett. Több filmben közreműködött Schwechtje Mihály rendezővel, akivel elnyerték az Eurimages koprodukciófejlesztési díját.
Jelenleg három projektje van fejlesztés alatt: Rudolf Olivér My Mother, My Monster című fikciós filmje, Schwechtje Mihály Democracy Work in Progress című, szintén fikciós alkotása, valamint Rubi Anna Your Life Without Me című dokumentumfilmje.
Lakatos Róbert: Ki kutyája vagyok én
A Ji.hlava Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztivál versenyprogramjába válogatták Lakatos Róbert Ki kutyája vagyok én című dokumentumfilmjét is. A film egy társadalmi szatíra, ami kutya-problémák metaforáján keresztül – tenyésztési programok, pásztorkutyák evolúciója, ősi magyar fajok helyzete – beszél az erdélyi-magyar identitásról és izgalmas társadalmi kérdésekről.
Ezen kívül még két magyar alkotást láthatnak a fesztivál résztvevői. Hegedüs Péter koprodukciós kisjátékfilmje, a Sorella története a virtuálisvalóság-technika segítségével eleveníti fel a holokauszt egy mikrotörténetét. A 360 fokban forgatott darab világpremierjét a Velencei Filmfesztiválon tartották. Maurer Dóra Megtanult önkéntelen mozgások című 9 perces kisfilmjében pedig négy statikus felvételt láthatunk egy könyvet olvasó lányról, amelyet egy magyar nyelvű szöveget felolvasó hang kísér. A film arra ösztönzi a nézőt, hogy új, spontán módon tanulja meg a film nézését.