A stáb a forgatáson
A kisfilm története
Elgyötört, 50-60 körüli bányász jelentkezik be a föld alatti kommunikációt segítő videótelefon rendszeren, melyet nemrég szereltek be – akácsak az ipari kamerákat a bánya bizonyos pontjaira. A néző ezeknek a kameráknak a képein keresztül látja a történéseket, illetve ezeken a videótelefonokon keresztül történnek a dialógusok. A bányász az egyetlen lent rekedt személy, mindenki más kimenekült, mivel ő még időben leadta a vészjelzést a baleset előtt. Ő maga képtelen kijutni, mivel beomlott körülötte a bánya a mentés pedig az egész bánya területén nehézkes. Ami viszont furcsább, hogy úgy tűnik nem is akar kijutni.
Jelenet a készülő filmből
"A Sújtólég alapkoncepciója egy zárt térben játszódó, izgalmas dramaturgiai játékként indult: a szereplők a falakra szerelt videotelefon/videokommunikátor rendszeren keresztül érintkeznek egymással, sosem találkoznak személyesen és a néző is ezen keresztül lát és hall mindent. Ezt kiegészíti az időnként automatikusan bekapcsolódó és véletlenszerűen váltakozó ipari kamerák szemszöge, mintha egy biztonsági központ monitorát látnánk a holtidőkben. Ez a fajta információmegvonás mindenképpen számtalan dramaturgiai csavarra ad lehetőséget, néhol például időkihagyással, időugrással is élhetünk. Mindazonáltal komoly feladat a forgatókönyv, a dialóg és a színészvezetés terén – hiszen konkrét akciót ritkábban látunk." - írja a rendező.
Moodboard a készülő filmhez
"Egyedül a videokommunikációt kell elhitetnünk a nézővel, de mivel a reality-élmény egyre inkább teret hódít a mozivásznakon (Ideglelés, Paranormal activity, Rec), így úgy vélem a néző gyorsan megszokja ezt a fajta képi világot – még ha a megszokottól eltérő módon ez statikussággal is párosul (rögzített kamera)." A film operatőre egyébként Nagy Bálint (180/100).