Hendrie nem tartja valószínűnek, hogy valaha is dolgozni tudna a stúdiórendszerben. Miután egyre jobban demoralizálta az az igyekezet, hogy jelentéktelen filmek rendezői székébe ülhessen, megtalálta az ICT-t, ahol a munkája egy másik, mindig is meglévő érdeklődése felé terelte, és végső soron jobban ki is elégítheti benne szenvedélyeit.
Az elmúlt hetekben a baltimore-i utcai bandák körében egy árulásra figyelmeztető DVD-lemez ment körbe, melynek borítóján három hullát lehetett látni. A Közel-Keleten felbukkant, kivégzésekről készített borzalmas videókkal együtt ezek a legextrémebb arcát mutatják a filmnyelvi és vizuális kiműveltség társadalmi hasznosításának.
Új művészeti formák
A digitális kultúrával összekötve néhányan, filmes végzettséggel a filmipar határain túli művészeti formákkal foglalkoznak. Egyik ilyen példa Wes Pentz, aki DJ Diplo néven vált híressé, a Temple Universityn végzett 2003-ban. Itt az oktatók arra bíztatták őket, hogy találjanak új lehetőségeket a múzeumok, a szabadidő és egyéb területek világában. Pentz a filmzenék stílusán alapuló Hollertronix márkanévvel tört magának utat. A zenének van egy olyan mozgása, mintha filmet látnánk, és emiatt narratív hatása van, állítja Pentz, aki filmes tapasztalataihoz köti zenéje születését.
Ahogy a látókör egyre szélesedik, a filmoktatás egyre jobban kifejlesztheti gazdasági érzékeit. Régebben gyakran hosszú út vezetett a semmibe. Most Dale Pollock, a North Carolina School of the Arts - School of Filmmaking nevű intézmény dékánja szerint a legtöbben megtalálják a számításukat, és amit az iskolában tanulnak, más szakterületeken is tudják alkalmazni.
U.S.C. Cinema-Television vezetője pedig úgy gondolja, ezeknek a képességeknak a kiterjesztésében a filmes iskolák nagy szerepet vállalhatnak. Az intézményben több mint 60 kurzus van, ahol a hallgatók videó-, hang- és interneteszközökkel készítenek vizsgamunkákat - és ez Daley szerint még mindig nem elegendő. Legszívesebben az egyetem összes hallgatójának kötelezővé tenné a multimédia oktatást.
Néhány filmiskolai profil:
A Wisconsin Center for Film and Theater Research elsősorban Hollywood fényét ígéri hallgatóinak. Ez az intézmény rendelkezik az ország legnagyobb filmes és televíziós gyűjteményével. A filmes tanulmányok mellett minden évben nemzetközi fesztivált rendeznek, mely a mozgókép jelenét és jövőjét helyezi figyelme középpontjába.
A USC oklevelét 3 éves képzés után lehet megszerezni. Ez az iskola a filmes képességek kifejlesztését tűzi ki céljául, melynek során a hallgatók a mozi valamennyi aspektusával megismerkedhetnek: a forgatókönyvírással, a rendezéssel, a produceri feladatokkal, a fényképezéssel, a hanggal és a vágással. Különös hangsúlyt fektetnek a multimédiás, piacképes tudást nyújtó oktatásra.
A Temple University film- és médiaművészetek programja szintén tág látókört igyekszik megnyitni a hallgatók előtt. Az egyéni kifejezés és a szociális-politikai-gazdasági erők közötti feszültséget kutatja, melyek együttesen alakítják ki a kultúrát.
A Yale filmes programja különböző tudományágakat fog egybe. Filmtörténet, filmelmélet, kritika és egyéb mozgóképes médiatárgyak játsszák a főszerepet, de mellette szoros kacsolatban állnak a különféle nyelvekkel, az irodalommal, a szociológiával és a színházzal. A rendszer nagy szabadságot biztosít a hallgatóknak, hogy ők maguk állítság össze a lehetőségek közül a saját képzési tervüket.
A UCLA School of Theater, Film and Television az ország egyetlen egyeteme, ahol a színház, a film, a televízió és a média egy szakiskolában egyesül.