Nagyon kevesen élték túl az éjszakai gyilkolásokat. Egyikükről, egy akkor 4 éves kislányról szól ez a film. |
Ez a film az 1945 januárjában történt dunaparti nyilas tömeggyilkosságokat mondja el 5 percben. Helyszín: a pesti alsó rakpart, ahol egy hétköznap éjjel magyar állampolgárok százai – köztük idősek, nők és gyerekek – sorban állva várják a tarkólövést. Csak néhány felfegyverzett nyilas vigyáz a rendre. Az értéktárgyaiktól, s végül a cipőjüktől is megfosztott, titokban kivégzett emberek holttestei a zajló Dunába esnek, majd a jégtáblák között elúsznak dél felé. Nagyon kevesen élték túl az éjszakai gyilkolásokat. Egyikükről, egy akkor 4 éves kislányról szól ez a film. A sorban fiatal nő, karjában 4 éves kislánya. Óvatosan, hogy a nyilasok észre ne vegyék, leereszti a kislányt, aki ösztönösen bújkálni, menekülni kezd a lábak között. Mintha egy erdőben a fák mögé bújna, úgy próbál a nyilasok elől eltűnni.
Nagyon kevesen élték túl az éjszakai gyilkolásokat. Egyikükről, egy akkor 4 éves kislányról szól ez a film. |
Még több magazin
magazin
Nemzetközileg ismert zeneszerző, aki olyan magyar filmekhez komponált műveket, mint a Testről és lélekről, a Mindenki vagy a Magasságok és…
továbbmagazin
A régi barátok olyanok, mint az exek: volt köztetek valami, de már nem emlékszel pontosan mi, és nehéz róla beszélni. Az idő torzít, megszépít, de…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéConsuela Castillo / Elégia