Ilyen film volt Bernardo Bertolucci sokat vitatott Álmodozókja, és ilyen lehet Pedro Almodóvar Beszélj hozzá című alkotása. A csavaros történetű produkció nem véletlenül nyerte el 2003-ban a legjobb eredeti forgatókönyvnek járó Oscar-díjat, számos különös és váratlan fordulattal ejti ámulatba a nézőjét. Már az alaphelyzete is nagyon furcsa: egy kórházban két férfi ápol két kómába esett gyönyörű nőt, akik közül az egyik az éteri művészet, a balett képviselője, a másik viszont épp ellenkezőleg, nagyon is földi és férfias foglalkozást űz: torreádor.  Vagy ez nem is olyan nagy különbség? A kórházban csak szerelme miatt megjelenő Marco lassanként tanulgatja az ápolás művészetét az Aliciáját évek óta ápoló Benignótól, és lassanként a két férfi között is mély kapcsolat alakul ki. A szerelem nevében minden konvenciót felrúgó Benigno megformálásáért a kiváló Javier Camarát a szívükbe zárták a nézők, és elnyerte a legjobb európai színésznek járó közönségdíjat.  Adás: március 5.

Egészen más típusú  Gerard Corbiau A király táncol című filmje, amely XIV. Lajos udvarának kifinomult légkörét idézi, ahol a tánc és az előadás fontos részét adják a király hatalmát megerősítő stratégiának. Az udvari zeneszerző, Lully és a kor színházi zsenije, Moliére közösen tervezik meg a király fellépésének bonyolult és hatásos ceremóniáját. Miközben gyönyörködhetünk a barokk muzsikában és a káprázatos kosztümökben, sok mindent megtudunk látszat és valóság, politika és képmutatás viszonyáról. Adás: március 12.

Bob Fosse önéletrajzi ihletésű, a musical iránti szerelmes elkötelezettségét is dokumentáló, ma már igazi klasszikusnak számító alkotása, a Mindhalálig zene, a Broadway ügyeiben szókimondó, szatirikus hangnemével nagy port vert fel a 70-es évek végén.  Joe Gideon, Fosse filmbéli alteregója a show-bizniszben halálig elmerülő, kreatív energiáit drogokkal tápláló rendező, aki egyéjszakás szerelmekből próbál erőhöz jutni. Fosse eléri, hogy a néző tökéletesen átadja magát a főhős nézőpontjának, kövesse őt az álom és a delírium birodalmába, amíg végül maga sem tudja, hol kezdődik a valóság. A kiváló Roy Scneider sajnos lecsúszott abban az évben a legjobb férfiszínésznek járó – és méltán kiérdemelt Oscar szobrocskáról, a film maga azonban négyet is besöpört, köztük természetesen a legjobb zenének járót is.  Adás: március 19.

Csak az Európa filmhéten láthatta a közönség, mindössze két előadásban Nanni Moretti 2001-ben Aranypálmával díjazott filmjét. A fiú szobája története egyszerűségével nyűgözi le a nézőt. Egy szerető és összetartó család ideáljait roppantja össze a tragédia: a fiú értelmetlen balesete és halála. Hogyan vagyunk képesek feldolgozni az életünkbe váratlanul betörő gyászt, erre a mindennapos mégis nagyon kevéssé feltárt kérdésre keresi a választ a rendező, aki egyben a főszereplőt, a pszichológus apát is játssza. A másokkal mindig empatikusan viselkedő férfi egész valóját, feleségéhez, lányához, pácienseihez fűződő viszonyát egyaránt válságba sodorja a trauma, amelyet azonban egész mélységében vállalnia kell. Az anya szerepében sok olasz film sztárja, Laura Morante alakítása mélyen átélhetővé és katartikussá avatja az egyszerű történetet.  Adás: március 26.