A negyvenórás előadássorozat segít rendszerezni, és rövidtávú, elérhető célokra bontani a forgatókönyvírás bonyolult folyamatát. A közelmúltban sikerrel játszott filmek szakszerû elemzéseivel konkrét példákon kerülnek bemutatásra a forgatókönyvek mûködési mechanizmusai az alapötlettől a korszerû történet- és karaktervezetésen át a helyes jelenetépítésig.

A tanfolyam részét képezi a nemzetközileg megkövetelt forgatókönyv-formátum ismertetése, és minden hallgatónak lehetősége nyílik egyéni konzultációra is.

A kurzusok távolabbi célja olyan fiatal forgatókönyvíró-tehetségek felkutatása, akiket a Schilling-Moharos Forgatókönyv-Írói Ügynökség a jövőben eredményesen képviselhet mind a hazai, mind a nemzetközi filmgyártó cégek felé.

A tanfolyam pontos anyaga a Tematika rovatban tekinthető meg.

Az előadások anyagáról a hallgatók előre elkészített jegyzetet kapnak.

Kurzuskínálat:

Hétfő-szerdai általános kurzus

Október 6-án kezdődik, és minden alkalommal 18.00-tól 19.30-20.00-ig tart. Egy előadás a tematika egy anyagát jelenti. Az utolsó, huszadik alkalom a személyes konzultáció, amely már szabadon egyeztethető időpontban történik.

Szombati intenzív kurzus

Október 11-én, reggel 10 órakor kezdődik. Minden alkalommal 8 x 45 percig fog tartani, ami azt jelenti, hogy a szünet(ek)re való igénytől függően 17 óra körül végződik majd.

Egy ilyen délelőtt folyamán a tematika 4 előadását lehet meghallgatni. Ez alól kivétel az utolsó alkalom, ami - a később megtartandó személyes konzultáció idejével - 3 előadásra rövidül.

A tanfolyam eredményes elvégzéséhez nélkülözhetetlen a mellékelt filmlistán található filmek ismerete, a cselekményükben való eligazodás.

A két kurzus csak időbeni beosztásban különbözik egymástól - tematikájuk és áruk azonos.

A tanfolyamok ára: nettó 60 000 HUF +áfa (bruttó 75 000 HUF)

Jelentkezés, konkrét helyfoglalás az irodában, (XIV. Róna utca 174. 'A' épület, III. emelet), a tandíj befizetésével, előzetes telefonos egyeztetés után (251 5666 / 142-es mellék).
1. előadás - Bevezetés
A forgatókönyvírás célja, folyamata
Spec script

2. előadás - Történetépítés 1.
Alapötlet
Vizualitás
Strange attract
MacGuffin
Suspense
Access character

3. előadás - Történetépítés 2.
Hármas struktúra
Plot point, Subplot, Pinch, Mid point
Érzelmi és akciószál
Krízis
Showdown

4. előadás - Történetépítés 3.
Story value
Roller coasters
Backstory
Short round story
Expozíció
Foreshadowing
Treatment

5. előadás - Karakterológia 1.
Protagonist
Antagonist
Turn
Goal
Need
Change

6. előadás - Karakterológia 2.
Karaktertípusok változatai
Attitude
Point of view
Karakterkutatás
Private, Personal, Professional

7. előadás - Forgatókönyv-analízis 1.
Filmdráma

8. előadás - Vizualizáció
Kártyarendszer
Outline
Off-screen movie

9. előadás - Jelenetépítés
Acta, non verba
Jelenetstruktúrák
Dialóg
Subtext
Szekvenciák
Polarity

10. előadás - Forgatókönyv-analízis 2.
Vígjáték

11. előadás - Formátum
A helyes forgatókönyv-formátum
Dramatic narrative

12. előadás - Forgatókönyv-analízis 3.
Akciófilmek

13. előadás - Forgatókönyvírói szoftverek
Movie Magic Screenwriting
Final Draft
Page2Stage
Power Structure
Writers'Block
Storycraft

14. előadás - Forgatókönyv-analízis 4.
Thriller / Suspense-thriller

15. előadás - Televíziós műfajok
One hour dramas
Sitcoms
Series, Miniseries

16. előadás - Forgatókönyv-analízis 5.
Romantikus filmek

17. előadás - Budget
A forgatókönyvíró mint filmgyártó
Alacsony, közepes, és magas költségvetésû forgatókönyvek
Gyártási terv

18. előadás - Átírás
A forgatókönyv revizionálása
Az átírás folyamata

19. előadás - Eladás
A forgatókönyv, mint önálló termék
A forgatókönyvhöz kapcsolódó jogok
Ügynökrendszer

20. - Személyes konzultáció
Star Wars (1977) Lucasfilm Ltd.
d.: George Lucas | w.: George Lucas | s.: Mark Hamill, Harrison Ford, Carrie Fisher, Alec Guinnes, Peter Cushing

Die Hard (1988) 20th Century Fox / Gordon Company / Silver Pictures
d.: John McTierman | w.: Roderick Thorp, Jeb Stuart, Steven E. De Souza | s.: Bruce Willis, Alan Rickman, Bonnie Bedelia, Reginald VelJohnson

Fifth Element (1997) Gaumont
d.: Luc Besson | w.: Luc Besson, Robert Mark Kamen | s.: Bruce Willis, Milla Jovovich, Gary Oldman, Ian Holm

Titanic (1997) 20th Century Fox / Lightstorm Entertainment / Paramount Pictures
d.: James Cameron | w.: James Cameron | s.: Leonardo DiCaprio, Kate Winslet, Billy Zane

Pretty Woman (1990) Silver Screen Partners IV / Touchstone Pictures
d.: Gary Marshall | w.: J. F. Lawton | s.: Richard Gere, Julia Roberts

Casablanca (1942) Warner Bros.
d.: Michael Curtiz | w.: Murray Burnett, Joan Alison, Julis J. Epstein, Philip G. Epstein, Howard Koch, Casey Robinson (uncredited) | s.: Humphrey Bogart, Ingrid Bergman, Claude Rains, Conrad Veidt, Peter Lorre

The Shawshank Redemption (1994) Castle Rock Entertainment / Columbia Pictures Corporation
d.: Frank Darabont | w.: Frank Darabont, Stephen King | s.: Tim Robbins, Morgan Freeman, Bob Gunton

Blairwitch Project (1999) Blair Witch Film Partners / Haxan Entertainment
d.: Daniel Myrick, Eduardo Sánchez | w.: Daniel Myrick, Eduardo Sánchez | s.: Heather Donahue, Joshua Leonard, Michael C. Williams

Una pura formalita (1994) Cecchi Gori Group Tiger Cinematografica / DD Productions / Film Par Film / Orly Films / Sidonie / TF1 Films Productions
d.: Giuseppe Tornatore | w.: Giuseppe Tornatore, Pascal Quignard | s.: Gérard Depardieu, Roman Polanski

Analyze This (1999) Baltimore Pictures / Face Productions / NPV Entertainment / Spring Creek Productions / Tribeca Productions / Village Roadshow Productions
d.: Harold Ramis | w.: Kenneth Lonergan, Peter Tolan, Harold Ramis, Kenneth Lonergan | s.: Robert De Niro, Billy Crystal, Lisa Kudrow, Chazz Palminteri

Se7en (1995) New Line Cinema
d.: David Fincher | w.: Andrew Kevin Walker | s.: Brad Pitt, Kevin Spacey, Morgan Freeman, Gwyneth Paltrow

American Beauty (1999) DreamWorks SKG / Jinks/Cohen Company
d.: Sam Mendes | w.: Alan Ball | s.: Kevin Spacey, Annette Bening, Thora Birch, Peter Gallagher