"Támogatóink promóciós versengése"

A kapunyitás után az 1400-as férőhelyből még az együlésesek is gazdát találtak, mert már a bejutás olyan hisztérikussá tette az embereket, hogy sokan szakítottak a párjukkal. (A statisztikák szerint ennyi válást eddig csak a Keserű méz című film okozott.) Én is elvesztettem a hidegvéremet, miután a promóciós nyalókát, szexlapot, Tibi csokit, bioszappant és jégkrémet egyensúlyozva felértem az emeletre és kiderült, hogy az egyetlen hasznos dolog az a cetli volt, amit már nem tudtam hogyan elvenni: a sörjegy. 

A csomagot szorongatva néztem a lézershow-t majd az első külföldi reklámblokkot, de csak hogy fél óra után ismét útra kelljek. Ciki lett volna ugyanis egyedül nézni a koncertet, így a Neo alatt én is a többiek után mentem egy kis pofavizitre, és hogy végre megszerezhessem a 4500 forintos jegyhez járó pofa sört. A konzerves vizes kávé és a Niveá-s mini-dezodorokat osztogató lányok előli menekülés azonban felkavarta a reklámzabáló gyomromat.

Hősiesen átverekedtem magam a fürdősót osztogató lányokon, hogy utolérjem Novák Péter műsorvezetőt, és annak néhány exkluzív mondatával színesítsem a beszámolómat. De mikor a VIP részlegbe értünk, engem kivezettek az őrző-védők, így a továbbiakban kénytelen leszek Novák színpadon elejtett aranyköpéseiből gazdálkodni.

Show time

Fél tízkor kezdődött a Tavaly ezt zabáltátok! 2001-es reklámzabálók magyar legjobbjaiból készült válogatás Sas István 80-as évekbeli, valamint Macskássy háború előtti és 50-es évekbeli reklámjaiból. Mikor Novák Péter külön felhívta a figyelmet Macskássy Félix reklámjaira, a közönség soraiból morgolódás jelezte, többen tudják, hogy Macskássy Gyula és Kassowitz Félix nem volt annyira szoros szerzőpáros, hogy közös nevet viseljen.

Idén Szabó Lőrincné, akinek férje tizenegykor kezdődő blokkját köszönhettük, már nem élhetett át olyan kellemes pillanatokat, mint a tavalyi adományozó-vendégek: Sas István és Macskássy Kati. Hiába tudjuk, hogy Szabó Lőrinc 1960-as reklámjai rövideknek és „dinamikus”-oknak számítottak a korában, a hangulat lelaposodott. Talán, mert a filmek a közönség soraiban nem sokakban ébresztettek nosztalgikus emlékeket. Novák Péter „a színészek pedig megöregednek” mondattal felkeltett érdeklődése sem váltotta be a reményeket. A tíz filmben látott három színész közül Kabos Gyula és Csala Zsuzsa még hagyján, de Kibédi Ervin annyira megöregedett, hogy meg is halt. A blokk megnézése után Novák enyhített a sok színész ígéretén: legalább „Csala Zsuzsáról kiderült, hogy filmművészeti toposz".

A közönség körében a fél egykor kezdődő Kozma Péter reklámjainak volt a leghangosabb sikere. Míg a 70-es, 80-as évekbeli reklámokkal néhányan együtt énekeltük az „ez a Jóska, ez a Gyurka, ez meg itt a véres hurka” és a „Héj, haver, csak előttem égsz, ha égsz! Trápp-tárápp... Állj tőlem odébb!” szlogeneket, abban a hitben, hogy a többség azért van csöndben, mert nem dédelget énekesi ambíciókat, az ebben a blokkban felharsanó „Ofotért áuóóó, ez kell neked!”- üvöltés jelezte: tévedtünk. Aztán, mikor a Postabank maci többszöri hanyatt esése is - mindegyik alkalommal - nagy sikert aratott, körvonalazódott a tény: hogy a nézőtéren főleg a 90-es években felnőtt korosztály ül.

Mi a manó?

Újabb szünet után aztán folytatódtak a külföldi reklám ínyencségek. A leggyengébbek az új, hazai, tévés reklámfilmek voltak, melyeket a műsor alatt félszemmel követhettünk az oldalsó monitoron: 41, 2001-es tévéreklámot vetítettek le. A külföldiekkel egy időben nézve még jobban feltűnt az a kontraszt, hogy rajtunk kívül bármelyik ország, beleértve az oroszokat is, tudnak egy-egy jó poénra, gegre épülő reklámot készíteni. Az ötletszegény, steril, jobb esetben infantilis hazai felhozatal között az egy-két jobban sikerült alkotás nyert. Az egy éve Macskássy Kati által legjobbnak minősített film, a Cre-action Matáv különleges tudakozóját népszerűsítő Mi a manó?-jára szavaztak idén legtöbben sms-ben. Az online szavazáson a legtöbb voksot az Akció hatoslottót népszerűsítő Ária című filmje kapta. "Az utóbbi hónapokban született kifejezetten jó reklámok jövőre vehetik át a díjat a 2002-es mezőnyben " - válaszolta a filmhu kérdésére Borsos Sándor, az O-zone Indoor Média vezetője.

Az eseményt szervező O-zone  idén a Westel Mobil Távközlési Rt. támogatásával rendezte meg a 21 éves múlttal rendelkező programot, tudhattuk meg az est folyamán többször is. A Westel logót lézerrel vetítették elénk és a cég egy Westel reklámblokkal is „kedveskedett” nekünk. A 97-esben például Kállói Molnár Péter villanyszerelőként telefonál, miközben Csonka Pici elmondja: „nekünk az a célunk, hogy még ő is telefonálhasson”. Nem tudom a Reklámzabálók Éjszakájára mennyi villanyszerelőt vártak, de az biztos, hogy aki számít, az ott volt.

Borsos Sándor a 2003-as tervekről elárulta: "Jövőre pedig még több embert várunk, ezért a helyszínt áttesszük a BS-be."