A csomagot szorongatva néztem a lézershow-t majd az első külföldi reklámblokkot, de csak hogy fél óra után ismét útra kelljek. Ciki lett volna ugyanis egyedül nézni a koncertet, így a Neo alatt én is a többiek után mentem egy kis pofavizitre, és hogy végre megszerezhessem a 4500 forintos jegyhez járó pofa sört. A konzerves vizes kávé és a Niveá-s mini-dezodorokat osztogató lányok előli menekülés azonban felkavarta a reklámzabáló gyomromat.
Show time
Fél tízkor kezdődött a Tavaly ezt zabáltátok! 2001-es reklámzabálók magyar legjobbjaiból készült válogatás Sas István 80-as évekbeli, valamint Macskássy háború előtti és 50-es évekbeli reklámjaiból. Mikor Novák Péter külön felhívta a figyelmet Macskássy Félix reklámjaira, a közönség soraiból morgolódás jelezte, többen tudják, hogy Macskássy Gyula és Kassowitz Félix nem volt annyira szoros szerzőpáros, hogy közös nevet viseljen.
Idén Szabó Lőrincné, akinek férje tizenegykor kezdődő blokkját köszönhettük, már nem élhetett át olyan kellemes pillanatokat, mint a tavalyi adományozó-vendégek: Sas István és Macskássy Kati. Hiába tudjuk, hogy Szabó Lőrinc 1960-as reklámjai rövideknek és „dinamikus”-oknak számítottak a korában, a hangulat lelaposodott. Talán, mert a filmek a közönség soraiban nem sokakban ébresztettek nosztalgikus emlékeket. Novák Péter „a színészek pedig megöregednek” mondattal felkeltett érdeklődése sem váltotta be a reményeket. A tíz filmben látott három színész közül Kabos Gyula és Csala Zsuzsa még hagyján, de Kibédi Ervin annyira megöregedett, hogy meg is halt. A blokk megnézése után Novák enyhített a sok színész ígéretén: legalább „Csala Zsuzsáról kiderült, hogy filmművészeti toposz".
Mi a manó?
Újabb szünet után aztán folytatódtak a külföldi reklám ínyencségek. A leggyengébbek az új, hazai, tévés reklámfilmek voltak, melyeket a műsor alatt félszemmel követhettünk az oldalsó monitoron: 41, 2001-es tévéreklámot vetítettek le. A külföldiekkel egy időben nézve még jobban feltűnt az a kontraszt, hogy rajtunk kívül bármelyik ország, beleértve az oroszokat is, tudnak egy-egy jó poénra, gegre épülő reklámot készíteni. Az ötletszegény, steril, jobb esetben infantilis hazai felhozatal között az egy-két jobban sikerült alkotás nyert. Az egy éve Macskássy Kati által legjobbnak minősített film, a Cre-action Matáv különleges tudakozóját népszerűsítő Mi a manó?-jára szavaztak idén legtöbben sms-ben. Az online szavazáson a legtöbb voksot az Akció hatoslottót népszerűsítő Ária című filmje kapta. "Az utóbbi hónapokban született kifejezetten jó reklámok jövőre vehetik át a díjat a 2002-es mezőnyben " - válaszolta a filmhu kérdésére Borsos Sándor, az O-zone Indoor Média vezetője.
Borsos Sándor a 2003-as tervekről elárulta: "Jövőre pedig még több embert várunk, ezért a helyszínt áttesszük a BS-be."