A két 20 perces szünettel 3 órásra duzzasztott, változatos, egymáshoz csak tematikailag kötődő szituációsorban szinte teljes társadalmi keresztmetszetet kapunk arról, hogy miért és hányféleképpen lehet szorongani. A Szorongás orfeum azonban nem nyomasztó és komor alkotás: ironikus és groteszk előadást fog közre a szórakoztató keret (a Kánaán Tévé szüneteiben is bűvészek lépnek fel, közben a bársonyos műsorvezetői hang a szünetből hátralévő percek bemondásával fogyasztásra buzdítja a nézőket).
Az Orfeum színpadán a jellemábrázolás minden eszköze életre kel: visszafogott, olykor teljesen eszköztelen, olykor már-már realista beszélgetések éppúgy helyet kapnak, mint erősen túlzó mozgás- és szövegbéli eszközök, amikor például fiúk játszanak groteszk, mégis hiteles jellemábrázolással idős asszonyokat. A másik szélső pont pedig a jelenetek végén hirtelen dalra fakadó, szorongó énjüket levető figurák különszámai. A szinte „slágergyanús” zenék és a dalok is dicséretet érdemelnek, egy-egy groteszkbe szorított jelenetet feloldva általában hatásosan robbannak.
A darabot Peer Krisztián a fiatal írónemzedék jeles tagja írta, kollégáinak szövegeit és a színészek ötleteit felhasználva. A párbeszédek szellemesek, tele sziporkázó kiszólásokkal, de belefér a líra is, merít a különféle szlengek világából, humora pedig önreflexív.
A változatos ötletek igazi örömjátékká teszik az Orfeumot, ennek azonban az az ára, hogy a produkció egészén nem sikerült egységes stílust végigvinni. Ez önmagában még nem is lenne baj, de emiatt többször – leginkább a darab első felében – bizonyos hatáselemek egymást oltják ki, a humor sem mindig
Néhány nehezen feledhető jelenet azonban minden fanyalgást zárójelbe tesz. Így például a titkos imádottjának bevásárlókocsijába kapaszkodó biztonsági őr szerelmi vallomása, a munkára képtelen alkoholista fiú idegösszeomlással párosult lázadása a kispolgári anya ellen, vagy a diszkóban egymásra nyomuló, egymástól szorongó párocskának a fiú- és lánykar által előadott belső monológja.
„Mindenkit lehet szeretni valamiért…”- éneklik az egyik betétdalt a szereplők valahol a darab kétharmadánál, aztán a közönség kávéházszerűen elrendezett sorai közé vegyülnek, puszilkodnak a nézőkkel. A Millenáris Fogadóban a premier estéjén a közönség belement a játékba, mert a játék jó volt. A színház ezzel el is érte azt, ami a célja volt.
SZORONGÁS ORFEUM - revű egy részben
Játsszák: Bartsch Kata, Czapkó Antal, Csonka Szilvia, Géczi Zoltán, Gidró Katalin, Hajduk Károly, Janicsek Péter, Kedvek Richárd, Keresztes Tamás, Kovalik Ágnes, Lajos András, Papp Dániel, Pető Kata, Tóth Orsolya
Bűvész: Miss Amarillysz, Barlay Tamás
Erdős Virág, Rakovszky Zsuzsa, Farkas Zsolt, Hazai Attila, Kemény István, Péterfy Gergely, Simon Balázs, Vajda Robi, és a színészek szövegeit és ötleteit felhasználva írta: Peer Krisztián
Zene: Pacsay Attila Koreográfus: Kántor Kata Jelmez: Ridovics Eszter
Ügyelő: Ary Zsófia
Köszönet Khell Zsoltnak
Rendező munkatársa: Mordecháj ben Ávróhom Rendező: Simon Balázs
Osztályvezető tanár: Hegedűs D. Géza