A honi függetlenek doyenje, Káldy László viszont évre-év újabb színekkel gazdagítja életművét. Káldy hihetetlen könnyedséggel találja meg az utcán (a Rába-parton, a konyhaasztalon, a sublótban stb.) heverő témákat, és azokat játékos eleganciával viszi filmre. Egészen bensőséges kapcsolatot ápol a munkája és hobbija tárgyául szolgáló médiummal, nem véletlen, hogy legtöbb filmjének főszereplője - természetesen a saját személye mellett - éppen a kamerája. A video és televízió viszonyát taglaló, a versenyszekcióban induló Hosszú téli estéken, vagy a mellékprogramban vetített, egy Rába-híd korlátjának szerelmi üzeneteire komponált Love Story egyként azt illusztrálja, hogy filmet készíteni elsősorban szív és szellem, és csak ezután technika kérdése. Káldy filmezéssel iránti rajongása és alázata teszi, hogy műveinek levegője olyan tiszta és üdítő, akár a Rába-parté egy hirtelen jött nyári zápor után.