podcast
Az NFI közreműködésével megvalósuló filmszakmai podcastunk, a Filmgyár második adásában a Magyarországon megvalósuló szervizmunkákról, a legnagyobb…
továbbpodcast
Ő álmodta meg az erdőben bujkáló szabadságharcosok és a VAN főhősének öltözetét, Horvát Lili szerelmes agysebészét egy bőröndnyi ruhával készítette…
továbbpodcast
Indul a műszak a Filmgyárban, az NFI közreműködésével megvalósuló filmszakmai podcastunk első adásában a hazai szakemberképzés témájában merülünk…
továbbpodcast
Élt New Yorkban és Berlinben, utazott a transzszibériai expresszen, a Természetes fényt mindenképpen lettországi mocsaras erdőkben akarta…
továbbpodcast
Haragonics Sári és Dér Asia első egészestés dokumentumfilmje bemutatja, hogyan válhat család két anyából és egy örökbefogadott kislányból a mai…
továbbpodcast
Tavaly az elmúlt évtizedet beszéltük át Jakab Juli színész-dramaturggal, Schwechtje Mihály író-rendezővel és Kránicz Bence kulturális újságíróval,…
továbbpodcast
Kínai kacatokkal teli raktár és belvárosi foghíjtelek is volt már a tét korábbi filmjeiben, legutóbbi vígjátékában pedig egy lakótelepi kifőzde…
továbbpodcast
Mennyi ideig tud Steven Spielbergről beszélni három rajongó, akiknek a film teszi ki az életük jelentős részét, és gyerekkoruk óta a Cápa, az E.T.…
továbbpodcast
Hogyan készül az a sok érzelmes, ijesztő, a filmek hatását fokozó zene? Erről mesélt nekünk Balázs Ádám, aki közben a saját kacskaringós, sikerekben…
továbbpodcast
Foglalkozott már az ügynökkérdéssel, a pedofíliával és a pornóipar világával, jelenleg Erőss Zsolt hegymászó tragikus halálát készül megfilmesíteni…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié