podcast
Miért tud azonosulni a Napóleon miatt támadott Ridley Scott-tal a történelmi hitelesség kérdésében? Fél-e attól, hogy a mesterséges intelligencia…
továbbpodcast
Körmösökről, falba vert diákfejekről, de progresszív oktatási módszerekről, csendes lázadásról, a rendszerváltás utáni romániai iskolák hangulatáról…
továbbpodcast
Huszadik alkalommal tér vissza a Verzió, ezért három, a fesztivál programjába beválogatott dokumentumfilm rendezőt láttunk vendégül a Filmhu és a…
továbbpodcast
Harmadik nagyjátékfilmjét mutatja be Tóth Barnabás, az Akik maradtak rendezője, aki eredetileg gyerekszínészként indult, majd a rendező szak mellett…
továbbpodcast
A Nemzeti Filmintézethez néhány éve már sorozattervekkel is lehet pályázni, ennek eredménye a jelenleg futó, Móricz Zsigmond regényéből készült…
továbbpodcast
Fehér isten, Van valami furcsa és megmagyarázhatatlan, Külön falka, Mesék a zárkából vagy A besúgó tavalyról - csak néhány cím a szerzői film…
továbbpodcast
Karrierje eddigi legjelentősebb díját vette át Reisz Gábor, amikor a Magyarázat mindenre című munkáját a 80. Velencei Nemzetközi Filmfesztivál…
továbbpodcast
Szeptember van, kezdődik az iskola, mi pedig vendégül láttuk Erdős Emesét, a Filmarchívum oktatási referensét, hogy meséljen nekünk a közel ötszáz…
továbbpodcast
Sok esetben a vágó egészen a dokumentumfilm munkálatainak végénél csatlakozik be, a legtöbb stábtag számára ő egy láthatatlan szereplő. Miért nem…
továbbpodcast
Folytatjuk a két részes adássorozatunkat az ötven évvel ezelőtti, 26. cannes-i filmfesztiválról. Belesünk a francia új hullám ikonikus színészének,…
továbbFriss
Todd Haynes lesz a zsűrielnök Berlinben
Turai Balázs poszt-gender influenszerekről szóló filmtervét díjazták
Gothár Péter kultfilmjével folytatódik a Filmrendezők klubja
Az évszakok ritmusára kibomló házassági történet forog Kurta Niké és Orbán Levente főszereplésével
Már lehet nevezni a 2025-ös Zsigmond Vilmos filmfesztiválra
A Cirko Film a kultúra kiemelkedő formálójaként kapott elismerést
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Filmhu podcast #101: Till Attila
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
a teljes dossziéNovember 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Inkubátor 9.0 – Schnabel Annabella: Ennyit jelent, ha az ember felnőtt?
Inkubátor 9.0 – Karácsony Péter: Az utolsó vonatrablás
Inkubátor 9.0 – Dóczé Péter: Nyugalom megzavarására alkalmas
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéThomas / Womb - Méh