Miután az előző napokban jól feltöltődtünk magyar dokumentumfilmekkel, az egészet érdemes megkoronázni a dokumentumfilmes versenyzsűri nyilvános fórumával, ahol a Salamon andrás-Babiczky László-Pigniczky Réka alkotta zsűri értekezik a mezőnyről. E korai programot illik megemészteni, az ebédet nem különben, ami után 14:15-kor (és 17:30-kor) Szabó Simon: Papírrepülők című elsőfilmjével frissülhetünk fel. Az így nyert energiáinkat 16:45-kor fokozhatjuk, Daniel Young: Pinprick című, szintén elsőfilmjének vizuális befogadásával (de este 8-kor, illetve 10-kor is sort keríthetünk rá).

De ha inkább a kreatív sziporkákat kedveljük, ugyanekkor érdemes bekukkantani a K7-es blokkot vetítő 3-as terembe (de a két következő napon is betermelhetjük őket), Spáh Dávid, a Szabó Juli-Lehoczky Tamás-páros, Szeiler Péter, Ujj Mészáros Károly, Xantus Áron által készített  kisfilmekre. Aki pedig klasszikusabb vizekre evezne, a Helma Sanders-Brahms által készített Clarára ülhet be, a kosztümös tévéfilm Clara Schumann életéről, viharos szerelméről szól.

A Pinpricket háromszor is láthatjuk ma

A tévéfilmes szekcióban 18:45-kor Bereményi Géza: Irodalom című filmje látható a 9-es terem, méghozzá Törőcsik Marival a főszerepben. A fiktív kémtörténetet egy történelmi jelentőségű, egykor betiltott dokumentumfilmmel koronázhatjuk meg: Csillag Ádám Dunaszaurusz I-II című 1984-88 között készült, a tervezett bős-nagymarosi vízlépcsőről szóló alkotása az idén húszéves, akár a rendszerváltás, igaz, annál kissé tartósabbnak tűnik - 143 perc ellenzékiség vár ránk.

De egy korábbi klasszikust is választhatunk ugyanebben az időben: a Jancsó Miklós díszlettervezője, Banovich Tamás 1964-es táncfilmjét, Az életbe táncoltatott leányt Orosz Adéllal. Az egykori stilizált magyar valóság mellett találkozhatunk a közelmúlt magyar valóságával Mátyássy Áron: Utolsó idők című filmje által este 21:30-kor a Kongresszusi Központban.