Mosolyt fog csalni az arcodra a Zanox -- Kockázatok és mellékhatások végső előzetese. Végre feltárul, milyen időhurokba is kerül az érettségiző gimnazista, miután a kísérleti gyógyszert műanyag flakonban kínált, kétes minőségű pálinkával keverte.
Azt hiszem, a legtöbbünk nevében beszélhetek, hogy bár mindannyiunknak van pár emlékezetes története az érettségiről, nem ezt a napot szeretnénk újra és újra átélni, ha belekerülnénk az Idétlen időkigből ismert időhurokba. A Zanox című sci-fi-vígjáték gimnazista főszereplője viszont újra és újra nekifut az érettséginek, egészen pontosan a Mátyás király belpolitikája című tételnek.
Ez így őrjítő csapdahelyzetnek tűnk, viszont a nap ismételgetése lehetőséget teremt az amúgy gyámoltalan Misi (Bálint Előd) számára, hogy összejöjjön osztálytárnőjével, Jankával (Erdős Lili), így aztán tele van önfeledt csókolozással az előzetes, buszon, bulin, iskolában.
A trailer ügyesen fokozza a tempót – a Hajnal a Groovehouse-tól ihletett választás volt –, és adja át az időutazással járó zavarodott elmeállapotot. Ezen felül még az érettségi időszakának felfokozott hangulatát is elkapja. Ha maga a film is ilyen lesz, kiváló szórakozásnak nézünk elébe május 26-án. Ettől a naptól kezdve vetítik a mozik Baranyi Bemő első nagyjátékfilmjét.
Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. Mi pedig szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az alkotókat és filmterveiket.
Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.