Az Ökumenikus Segélyszervezet megrázó kisfilmet készített a verbális és lelki bántalmazásról. Balsai Móni és Thuróczy Szabolcs egy sajnálatosan gyakori élethelyzetet mutat be: már a hazafele vezető úton attól retteg a nő, milyen módokon fogja őt megalázni a partnere.
„Egy tejfölt nem tudsz megvenni? Annyi eszed van, mint egy tápos csirkének” – visszhangoznak Balsai Móni fejében partnere elképzelt szidalmai, hogy aztán pár pillanat múlva valóban meg is kapja őket Thuróczy Szabolcstól. A két nagyszerű színész egy rendkívül fontos kampányba állt bele, játékukkal megrendítő módon szemléltetik azt az élethelyzetet, amikor olyannyira rendszeres a verbális abúzus egy kapcsolatban, hogy az áldozat szinte szóról-szóra tudja, mi vár rá otthon.
Az Európai Unió Alapjogi Ügynökségének statisztikája szerint Magyarországon a 15 évesnél idősebb nők közel fele, 49 százaléka élt már át lelki bántalmazást a partnere részéről.
Az Ökumenikus Segélyszervezet online rövidfilmeket készített a verbális és lelki bántalmazásról. A sorozat – amelynek jelenleg az első része érhető el – arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy az erőszaknak semmilyen formája nem elfogadható egy párkapcsolatban, és hogy az érintetteknek van hova fordulniuk segítségért.
A aszeretetnemart.hu oldalon rengeteg információ megtalálható a kapcsolati erőszak témájáról, valamint ezen a felületen online, anonim módon is lehet segítséget kérni.
Megérkezett magyar mozikba a Lakos Nóra Véletlenül írtam egy könyvet című rendezése, ami a gyerekek és a családok életéről és problémáiról szól játékos, elemelt hangvételben.
A Filmhu és az NFI közreműködésében készültő Filmgyár podcast adásaiban a hazai mozgóképipar, a filmfinanszírozás és a filmgyártás szakterületeiről beszélgetünk filmesekkel és a Filmintézet szakembereivel.
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.