2003. 05. 27. filmhu
Gus Van Sant és a Palme d'OrIdén nem díjaztak francia filmet a Cannes-i Filmfesztiválon. A Patrice Chereau vezette zsűri Gus Van Sant Elephant-ját ítélte a legjobbnak. Az iskolai lövöldözést amatőr szereplőkkel feldolgozó film többek között Peter Greenaway, Lars von Trier és Clint Eastwood orra elől vitte el a Pálmát. A nagy befutók között volt még a Nuri Bilge Ceylan rendezte török Distant (Uzak) és a quebec-i Denys Arcand munkája, a The Barbarian Invasions. Bár versenyen kívül, de a magyar alkotások is jól szerepeltek a fesztiválvárosban. Politzer Péter Gránátokja és Mundruczó Kornéltól A 78-as Szent Johannája tetszett a soknyelvű közönségnek. Nem csak a hazai rendezők, de a filmhu tudósítója is Cannes-ban járt. Éld át újra a fesztiválforgatagot velünk!
Hírek:
Mundruczó Cannes-ban
Johanna mennybe megy?Mundruczó Kornél már hazafelé tart Cannes-ból. A rendező négy napot töltött a fesztivál-városban, ahol filmje túl a bemutatkozáson, komoly sikereket mondhat magáénak.
A 78-as Szent Johannája máris bezsebelt néhány fesztiválmeghívást és a premier után részt vett egy jóhangulatú közönségtalálkozón. A
Jött egy busz… záróepizódja összesen három vetítéssel szerepel a cannesi programon.
Politzer Cannes-ban
Dupla taps a Gránátoknak
Mundruczó után a másik Cannes-i résztvevő Politzer Péter filmjét is levetítették. A Gránátokat jól fogadta mind a közönség mind a kritika, a rendező elégedett és saját elmondása szerint nagyon élvezi a kavalkádot.
Cannes-i végeredményGus Van Sant az Arany Pálmás rendező Gus Van Sant a rendezői díj megszerzése mellett az idei Cannes-i Filmfesztivál Arany Pálma Díját is elhozta, Elephant című filmjével. Az 1999-es columbine-i iskolai lövöldözést feldolgozó film idén már a második komoly díjat elnyerő alkotás, mely a négy évvel ezelőtti tragikus eseményt állítja története középpontjába, Michael Moore Oscar-díjas dokumentumfilmje a Bowling For Columbine szintén ezt a témát dolgozta fel.
Beszámolók:A burzsoázia diszkrét bája
|
Kurosawa Kiyoshi: Bright Future |
Ha valaki abba az illúzióba ringatná magát, hogy Cannes a filmekről szól, akkor nagyot téved. Cannes ugyanis mindenek előtt a pénzről szól, de arról aztán minden mennyiségben. Nehéz volna érzékeltetni a fényűzésnek és a luxusnak azt a fokát, ami a fesztivált jellemzi.
Vincent Gallo és a sznobok harca Szerdán este végre történt valami amire sokáig emlékezni fognak az 56. Cannes-i Filmfesztivál résztvevői. Vincent Gallo The Brown Bunny (A barna nyuszi) című filmjének vetítéséről a közönség egyik fele füttyögve kivonult, a másik fele állva tapsolt tíz percen át az amerikai színész-rendezőnek.
Egy argentin Cannes-ban A kritikusok szerint eddig a
Dogville a legjobb film idén, Cannes-ban. A második helyen Gus Van Sant
Elephant c., a harmadikon Dennys Arcand
A barbárok inváziója c. alkotása szerepel. Claude Miller és Francois Ozon új filmjei nem arattak különösebb sikert az újságírók körében.
A Halálnak sosem elég
Szombat este Bertrand Blier Les Côtelettes (Bordaszeletek) című filmjével zárult számomra az 56. Cannes-i Filmfesztivál. A megváltást azonban a francia mester sem tudta elhozni: messze „alulmúlta magát”, filmje leginkább egy idősödő, értelmiségi macsó feljegyzéseihez hasonlítható.