A nyár a filmesek számára mindig a legaktívabb időszak, Szabó Simonnak színészként és filmrendezőként pedig talán még az átlagosnál is mozgalmasabbnak bizonyultak az utóbbi hónapok: előbb Dobó Kata filmjében kapott szerepet, innen rögtön a saját kisfilmjének munkálataiba vetette magát, majd egy tévésorozatban dolgozott, aztán pedig Lévai Balázzsal is leforgatott egy áldokumentumfilmet Pécsen – mindeközben még forgatókönyvet is írt.

Szabó Simont kamasz kora óta folyamatosan megtalálják jellegzetes alkatához passzoló szerepek, nem is nagyon kell őket keresnie – bár közben másféle munkák széles skáláját is végigzongorázta annak idején, volt könyvtári mindenes, de rendezvényszervező is. A legmeghatározóbb filmes élményének első nagyjátékfilm szerepét tartja, 2001-ből: Török Ferenc azóta kult-státuszba emelkedett generációs filmjében, a Moszkva térben alakította Rojált, a helyi vagányt.

Szabó Simon az Ember a tűzből forgatásán (fotó: Szvacsek Attila / forrás: Afterjka Facebook oldal)

A rendező arra kérte őt, hogy csinálja úgy, mintha nem is játszana – ezt az instrukciót a későbbiekben is megszívlelte. Első saját rendezése egy kisfilm volt, ekkor ismerkedett meg Czomba Albert operatőrrel és vágóval, akivel azóta is közösen dolgoznak a kezdeti kisfilm után Afterjka-nak keresztelt produkciós cégükben. Első saját nagyjátékfilmjét, a Papírrepülőket 2008-ban, állami támogatás nélkül készítette el.


Azóta több kisfilmet, köztük a díjnyertes Fal című munkáját és számos reklámot is rendezőként jegyez – az utóbbi években már nem is szerepel saját munkáiban, a rendezés sokkal jobban foglalkoztatja. Jelenleg az Ember a tűzből című kisfilm utómunkálatain dolgozik, ami egy tűzoltó és párjának gyerekvállalással kapcsolatos nehézségeiről szól, valamint társíróként egy nagyjátékfilmet is fejleszt.

A teljes beszélgetés itt hallgatható meg:

Borítókép: Szabó Simon (Fotó: Pozsonyi Janka)