Kapcsolódó anyagok
A mexikói-amerikai Adrian Rudomin rendező hazánkban forgatott kosztümös thrillere a látványos lovagló- és vívójelenetek ellenére nem ígérkezik könnyű darabnak. A kikeresztelkedett spanyolországi zsidókat legyilkoló inkvizítorok után nyomozó Ruy de Mendoza (Christopher Lambert) az egyik legfeszültebb éjszakai dialógus felvételekor eltüsszentette magát, a fáradt stáb mégsem tudott rá haragudni: üde mosoly cikázott végig a sminkesek, kaszkadőrök, világosítók és kiküldött megfigyelők arcán. A filmhu riportere egy veterán korzikai rendezőasszisztenst vitt magával a forgatásra, hogy nemzetközi produkciók terén tapasztalt szakmabeli segítségével határozza meg a munka feszültségfokát. Az eredmény kielégítő, mi több: hízelgő.
Az ebédlő felé menet a rendező meglepő történelem-magyarázattal kápráztatta el a filmhu kis stábját, bebizonyította például, hogy minden történelmi katasztrófa szerelmi konfliktusból és szexuális okokból fakad, Hitler pedig azért robbantotta ki a második világháborút, mert nem bírta elviselni azt, hogy valami kimondhatatlan névvel született.Még több magazin
magazin
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan…
továbbmagazin
November 15-én kilencedik alkalommal rendezik meg az Inkubátor Program pitchfórumát. A következő napokban szokásunkhoz híven egyenként bemutatjuk az…
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéRégen producer voltam. még a nyolcvanas években. Akciófilmek, szexi cuccok. Egy kritikus európainak hívta őket. Szerintem szarok voltak.
Bernie Rose / Drive - Gázt!