Hámori Gabriella filmes
debütálása
Magyarország a Magyar Filmunió EFP tagsága folytán 2002 óta vesz részt a berlini Shooting Stars programon. Miklós Marcell, Kamondi Zoltán Kísértések című filmjének főszereplőjét követően, Oroszlán Szonja, Ónodi Eszter és legutóbb Gryllus Dorka vett részt a programon. Gryllus Dorka azóta Sam Garbarski (A Rashevski Tangó) új filmjében is szerepet kapott, a forgatás nemrég fejeződött be Londonban, a Rashevski Tangó pedig már látható a hazai mozikban.

Sajtóvisszhangok

„Nemzeti filmgyártásunk legújabb és legfényesebb csillaga már 2001-ben főszerepet játszott az I love Budapestben, egy évvel később bájosan együgyű stopposlány volt a Valami Amerikában, 2003-ban a Szemle-fődíjas Magyar szépség-ben szerepelt, majd következett a Szezon, benne egy nyúlfarknyi hosszúságú, ám annál fontosabb szereppel. Aki mindezek ellenére még nem ismeri a széles mosolyú, ragyogó szemű színésznőt, az december közepétől mindent helyrehozhat: Hámori Gabri a vadonatúj Állítsátok meg Terézanyut! címszereplője.”
Csillag Márton, Pesti Est, 2005. január


„Nagy színésznő. Aligha tévedünk: generációja legnagyobbja. Egészen apró dolgokat tud. Olyanokat, amilyeneket nem lehet megtanulni a Színházművészeti Egyetemen, amilyenekhez valamennyi idegszálával jelen kell lennie. Sokkal több kitűnő technikájú színésznőknél, akik mindent meg tudnak oldani. Érez, megbántódik, elvész, őszintén szerelmes, igazán megérint, beszél szavakkal és szavak nélkül. Elbűvöl.”
Kővári Orsolya, Premier, 2005. december


„A Radnóti Színház Lulu-előadásának aduja Hámori Gabriella a címszerepben. Miatta volt érdemes elővenni a zseniális fiatalember, Frank Wedekind száztíz éves, zavarba ejtő remekét. … Hámori úgy működik az előadásban, mint egy természeti tünemény, kvázi ösztönösen, ami nem azt jelenti, hogy nélkülözi a szakmai tudatosságot, csupán a karaktert illetően kelti a spontaneitás látszatát, ez viszont Lulu személyiségének lényege. Különösen, ha tekintetbe vesszük - ebben áll a szerep nehézsége -, hogy e fölforgató nőalak belső tartalmai minden jelenetben (felvonásban) mások, mintegy sűrítik az időközben végbement átalakulást. Ráadásul Wedekind néha a régmúltra vonatkozó, késleltetett flashback információkkal növeli a néző terhét. Hogy a színésznő ebből a sokszoros csapdából nemcsak ép bőrrel, hanem átható jelenléttel és titkokat őrizve szabadul, szexuális tárgyból áldozati tárggyá válik, azt a tehetség teszi.”
Koltai Tamás, Élet és Irodalom, 2004. március


A fesztiválokról és a filmekről bővebb információ a www.filmunio.hu honlapon.