A sztoriba egy lelki megrázkódtatás után  kapcsolódunk be, az előzmények flashbackekből épülnek fel. Az Articsókában rögzített jelenet a kronológiai kiindulópont, amikor a főbb szereplők megismerkednek egymással.

Fekete Ernő egy étteremtulajdonost alakít, zenész öccsét Nagy Péter kelti életre. Lora, azaz Lucia Brawley és Betti barátnője, azaz Szamosi Zsófi betérnek a lokálba, ahol a sármőr tulaj egy üveg bort küldet az asztalukhoz. Na de milyen bort? A forgatókönyvben ugyan 2003-as Chardonnay szerepel, a pultban péntek délelőtt azonban csak 2004-es évjárat van. Közben Szecsanov Martin operatőr is elégedetlenkedik: a jelenetbe nyakában szaxofonnal érkező Nagy Péter túlságosan távol állt meg, át kell ragasztani a helyét jelző csíkokat, a pultos lány háttérmozgása sem megfelelő, Tabanyi Carmen script supervisor a nézésirányokat reklamálja („A piros csík Lora, arra néz!”), úgyhogy mindenképpen újra kell venni. Nagy Péter újra jön, és felteszi a kérdést: „A fekete jön be?” és jön a válasz is Fekete Ernőtől: „Nem rossz, de macerás”, majd rövid gondolkodás után ennyit tesz hozzá: „Komoly, intelligens, legyen 2004-es Chardonnay”. A jelenet végén a reflektor még megvárja, hogy az asszisztens azt kiáltsa, „Ennyi”, és csak azután adja meg magát a gravitációnak.

- "A fekete jön be?" - "Nem rossz, de macerás"
Nagy Péter és Fekete Ernő


Herendi Gábor, rendező - A film is finomabb lett

A forgatókönyvet Sárközi Andrea (aki egyébként a rendező felesége) ötlete nyomán a Csak szex és más semmi forgatókönyvét is jegyző Divinyi Réka írta. Herendi Gábor az akkor még Vaxerelem címen futó filmtervét a Magyar Mozgókép Közalapítvány művészfilmes pályázatára adta be, hogy miért, erről a rendezőt faggattuk az Articsóka teraszán egy forgatási szünetben.

filmhu: A történet alapvetően egy love story, mégis a művészfilmes keretre pályáztál. Úgy érzed, hogy a Lora egy szűkebb réteg érdeklődésére tarthat számot?

Herendi Gábor: Valójában arra vágyom, hogy egyszerre legyen művészfilm és közönségfilm, mindkét igényt egyszerre elégítse ki. Bár bevallom, én nem is szeretem ezt a szétválasztást. Ez egy közönségfilm, mert nagyon sok humor van benne, de mégis, azért érzem egy kicsit közelebb művészfilmhez, mert ha a Valami Ameriká-hoz hasonlítom, akkor mélyebb dolgokról szól, van benne súlyos dráma is. Klasszikus vígjáték helyett inkább sírós-nevetős.folytatás

Lucia Brawley, Lora - Egy igazi kozmopolita

Mindene megvan
Fekete Ernő és Lucia Brawley
Az Oliver Stone Wrold Trade Center című filmjében is feltűnt Lucia Brawley alakítja a női főszerepet. Noha a forgatás őt illető része angol nyelven zajlik, hangját az utómunka során természetesen szinkronizálni fogják. A script supervisornak ez is a feladatai közé tartozik, folyamatosan ellenőrzi, hogy milyen hosszú az angol szöveg, amit a Lucia mond, hogy az passzoljon ahhoz a magyar szinkronhoz, amit már előre megírtak neki. A sajtóanyagban olvasom, hogy „végtelenül kedves” és hogy „magyar repertoárja napról napra bővül”, mégis meglepődöm, amikor szinte tökéletes magyarsággal mondja, hogy „Örülök, hogy megismertelek.” Az interjú azért angolul zajlott.

filmhu: Miért fogadtad el ezt a szerepajánlatot?

Lucia Brawley: Mert adódott hirtelen egy lehetőség, hogy messzire utazzak, Budapestre, ahova mindig is szerettem volna eljutni – és mindezt egy olyan filmszerep miatt, ami nagyon sok kihívást rejt magában. folytatás

Nagy Péter, Geri - Megvan a véleménye a világról

A sármőr Fekete Ernő halkszavú, visszahúzódó öccsét a frissdiplomás Nagy Péter kelti életre. A Pacskovszky József VII. Olivér-jében debütált színész Debrecenbe szerződött a Csokonai Színházba, és válogatások hosszú sora után kapott szerepet Herendi filmjében.

filmhu: Kit alakítasz ebben a filmben?

Nagy Péter: Egy zenészt alakítok, aki az életben elég visszahúzódó alkat, de egyébként megvan a véleménye a világról és ehhez ragaszkodik is. Ebben a jelenetben stírölök egy lányt, de nem merem megszólítani, a bátyám viszont lecsap a lehetőségre.folytatás

Szecsanov Martin, operatőr - A realitást követni

A jelenetek közötti átállást levezénylő Szecsanov Martin operatőr nem szívesen beszél munkájáról, csak a forgatást záró stábfotó utáni oldottabb légkörben állt kötélnek, hogy néhány kérdés erejéig a film képi világáról faggassam.

Szecsanov Martin és Herendi Gábor
filmhu: A reklámszakmában már régi motorosnak számítasz, mégis ez az első nagyjátékfilmed.

Szecsanov Martin: Lehet hogy kellett ennyi idő, hogy megérjek a feladatra. Húsz éve dolgozom a filmgyártásban: világosítóként kezdtem, majd segédoperatőr és kameraman lettem. Nagyon sok játékfilmben dolgoztam már, de valóban ez az első, ahol operatőrként is megmutathatom magam. Sokkal nehezebb is: itt van, hogy percekig is forog a kamera, míg a reklámban legfeljebb két-három másodperc a hasznos. folytatás



A Lora nagyrészt budapesti forgatása ezennel befejeződött, bár néhány őszi felvétel rögzítése még októberre maradt. A bemutató 2007. január 25-én lesz, tudom meg a forgatás helyszínén tartózkodó Prukner Páltól, a Hungarotop ügyvezető igazgatójától, úgyhogy kezdhetjük vágni a centit.