Géczy Dávid a Hangár után ismét visszatért szinte már védjegyéül szolgáló témájához, a sötét alvilághoz. A Réz András által poszt-pszeudo tarantinizmusként aposztrofált 'műfaj' legújabb darabjának főszereplője Chicago, az öreg strici (Végh Péter), aki a Madame-al, Mary-vel (Holler Márta) vezet egy bordélyházat. A körzetben további két fiatal futtatja a lányokat; Bojler (Szabó Simon), aki mellékállásban futballhuligán, és Futó Józsi (Horváth Kristóf), a 'feltörekvő' roma strici. A Stricik annak az éjszakának a történetét meséli el, amikor Chicago 50. születésnapján megkísérli bevallani Bojlernek, hogy az ő és Mary közös gyereke. A történet időtlen és teretlen, az alkotók szándéka szerint bárhol játszódhatna Kelet-Európában, az utóbbi tizenöt évben.
Szabó Győző és Michelle Wild is látható lesz egy-egy epizódszerepben
A 30-percesre tervezett alkotás forgatókönyvét Géczy Dávid írta, de sokan részt vettek a fejlesztésben - Szajki Péter (Intim fejlövés) társforgatókönyvíróként, Teszler Tamás társforgatókönyvíróként és dramaturgként, Orosz Dénes pedig tanácsadóként jegyzi a filmet. A rendező elmondása szerint nem volt casting, hiszen olyan szerencsés csillagzat alatt született a produkció, hogy szinte minden karaktert a forgatókönyvíráskor elképzelt színész testesített meg. A főszereplő Végh Péter, aki a rendező szavaival élve "a magyar Robert de Niro". (Őt a legtöbben valószínűleg Cliff Barnes magyar hangjaként ismerik a Dallas-ból.) A Madame-ot Holler Márta alakítja, aki Németországban csinált karriert, de a Stricik-ben felvonul a Hangár teljes szereplőgárdája, azaz Szabó Simon, Fogarasi Gergely, Kelemen Kata és Hernádi Olivér, valamint Szabó Győző és Michelle Wild is látható lesz egy-egy epizódszerepben.
A korrupt zsaru és a magyar Robert de Niro
A Stricik producere Deák Péter és Bagossy Csaba, gyártócége a Sysplex Media Kft., társproducerként vesz rész a produkcióban Angelusz Iván, a Katapult Film képviseletében, valamint a ReVISION Gerilla Marketing. A filmet Farkas Dániel fényképezte, B-operatőrként pedig Dobóczi Balázs dolgozott a Sysplex Red kameráival, a film utómunkálatai is a cég utómunka stúdiójában készülnek majd. (Itt zajlottak többek közt az Álom.net utómunkálatai is.) A producer a film költségvetéséről nem kívánt nyilatkozni, ahogyan arról sem, hogyan lehet bekerülni a Korda Filmstúdió díszletei közé egy kisjátékfilmmel. A Hellboy II. díszletei közt felvett jelenetek eredetileg az ELTE épületében forogtak volna, ám az egyetem vezetősége az utolsó pillanatban megvétózta a dolgot. "A filmstúdió vezetőinek sokat köszönhetünk, hiszen nagyon rugalmasak voltak, a forgatás előtt néhány nappal kerestük meg őket" - mondta a Deák Péter. A háromnapos forgatás jelentős része a stúdió díszletei közt zajlott, de egy lakásbelsőben is felvettek néhány jelenetet, a VIII. kerületben pedig vágóképeket készítettek a filmhez.
Pengeélen táncol a groteszk és a kőkemény dráma között
"Továbbra is egy olyan műfajjal kísérletezünk, amely pengeélen táncol a groteszk és a kőkemény dráma között" - válaszolta meg Géczy Dávid azt a kérdést, hogy a Hangár-hoz hasonló éjfekete tragikomédiára kell-e számítanunk a Stricik esetében. És, hogy hova készült a film? "A világ összes fesztiváljára" - mondta a rendező, aki az erős képi világgal és a színészek kvalitásával indokolta nagy önbizalomról tanúskodó válaszát. A Stricik egyébként Dávid régóta tervezett nagyjátékfilmjének (Merülés az éjszakába) előfutára, amelyben a tervek szerint a jólbevált Red kamera, a stábtagok és a színészek is visszaköszönnek majd.