Az „első magyar szarvasvadászos thriller” túlnyomó részt Erdélyben játszódik, egy eldurvuló hétvégi vadászat történetét meséli el. A főszereplők a harmincas éveikben járó gazdag budapesti vállalkozók, a sikeres ügyvéd házaspár, Márta és Laci (Gryllus Dorka és Simon Kornél), valamint az ügyvédnő ügyfele István (Lengyel Tamás), az első fokon éppen felmentett nagymenő építési vállalkozó. Fontos szerepe van Árpa Attilának, ő végzi a piszkos munkát, Szabó Domonkosnak és Vass Teréznek, az erdélyi férfinak és fiatal nőnek, akik összekapcsolják a történetben a helyieket és az idegeneket.

Hiába kezdődik a film a késő őszi erdő meseszép díszleteiben, Győri Márk operatőr hosszan kitartott, kiélezett természetképeivel, hiába folytatódik Erdély káprázatos sziklás-lankás elvarázsolt tájain, a műfaj hagyományainak megfelelően, egy perc nyugalmat sem enged meg a rendező, sem a szereplőinek, sem nekünk. Már az első jelenetekben pattanásig feszült a viszony a házaspár között, nos, ez továbbra sem javul, ennyit még elárulhatunk, anélkül, hogy spoilerezésbe bonyolódnánk.

Ahogy az előzetesből is kivehető, ember embernek farkasa ezen a nagyon nem barátságos, kietlen vidéken, vannak a „szekus-fajták”, és vannak a helyi „erős fiuk”, akik ellen a budapesti nagymenőknek nem sok esélyük marad. Az indulatok természetesen elszabadulnak, de nem biztos, hogy az erdei környezet hatására. A zsánerfilm műfajának szabályai szerint pontosan adagolva kapjuk az információkat, fogalmunk sincs, hogy kinek higgyünk, a történet legvégén még meg is lepődünk egy kicsit, a szereplőket is próbáljuk megszeretni, de erre esélyt sem kapunk.

Pedig Gryllus Dorka igazán jó ebben a filmben, alakítása kimagaslik a férfi szereplők közül, mindent elhiszünk neki, már-már sajnálni is kezdjük a bajba jutott asszonyt, de aztán észhez térünk. Simon Kornél tökéletesen hozza az „előkelő idegent” az úri fiú-karaktert, aki aztán… de ezt itt nem mondhatjuk el. Lengyel Tamást élete első „rossz fiú” szerepében láthatjuk, elég markáns karakterrel ismerjük meg, aki aztán… és ezt itt megint nem mondhatjuk el. A szereplők többsége végzetes morális zsákutcában vergődik, semmi sem szent senkinek, egyre több a halott, talán két tiszta alak jelenik meg a filmben, ők természetesen helyiek, akik sodródnak az eseményekkel.

vikend 1 600 A

Mátyássy Áron rendező nagyon régóta dolgozik ezen a filmen, hosszú évekre leállt a munka, a forgatás végül 2013-ban kezdődhetett el. A rendező első játékfilmjével, az Utolsó időkkel annak idején berobbant a filmes köztudatba, 2009-ben elnyerte a Magyar Filmszemle fődíját. A nevéhez fűződik több televíziós produkció, az Átok című sorozat, a Berosál a rezesbanda ifjúsági film, idén nyáron pedig az Aranyélet forgatásában vett részt.

A Víkend majdnem egy éven át forgott, hiszen a késő őszi, kora tavaszi időjárási viszonyok meghatározóak a történetben, a legtöbb jelentet Erdélyben és a Bakonyban vették fel, néhányat Budapesten és Indiában. A thriller működik, hidegrázós vizuális atmoszférája, kristálytiszta hang és zenei effektjei végig megtartják a néző figyelmét, működik az árulásra, ármányra, csalásra épülő történet, mégis kár, hogy a mondanivaló megelégszik ennyivel.

 

VÍKEND

Főszereplők: Gryllus Dorka, Simon Kornél, Lengyel Tamás, Árpa Attila, Vass Teréz, Szabó
Domokos

Fényképezte: Győri Márk
Zene: Hérincs Dániel
Látvány: Szabolcs János
Jelmez: Juristovszky Sosa
Vágó: Gothár Márton
Írta: Gál Péter, Mátyássy Áron, Tóth Csaba
Rendezte: Mátyássy Áron
Gyártó: Víkend Film Projekt Kft, Budapest Film Produkciós Kft és KMH One Kft.
Játékidő: 100 perc
Korhatár: 16E
Forgalmazó: InterCom

Mozibemutató: 2015. szeptember 10.