magazin
Mától látható a mozikban a Saul fia, Nemes Jeles László első nagyjátékfilmje, amely jövőre az Oscar-díjért folyó versenyben a „legjobb idegennyelvű…
továbbhír
Nemes Jeles László első filmje, a Saul fia elnyerte a Nemzetközi Filmkritikusok Szövetségének (FIPRESCI) díját a 68. cannes-i filmfesztiválon,…
továbbhír
Legutóbbi közgyűlésén többek között arról is szavazott a Magyar Filmakadémia, hogy második alkalommal 2016 februárjában rendezik meg a rendezvényt.…
továbbmagazin
Paolo Sorrentino Youth című filmje megosztotta a Cannes-i közönséget, a rövidfilmes versenyprogramról viszont méltatlanul kevés szó esik. A vörös…
továbbmagazin
Félidőnél jár a cannes-i filmfesztivál, de még mindig a Saul fiát emlegeti mindenki. A vetítések közti bábeli zűrzavarban lépten-nyomon a Saul és a…
továbbhír
Az egyik legjelentősebb amerikai forgalmazó, a Sony Pictures Classics megvette Nemes Jeles László Saul fia című filmjének észak-amerikai…
továbbmagazin
A szakma és a közönség is a cannes-i fesztivál első igazi revelációjaként értékelte Nemes Jeles László Saul fia című alkotását. Röhrig Gézával, a…
továbbhír
Emmanuelle Bercot francia rendezőnő Fel a fejjel című filmjének díszbemutatójával szerda este hivatalosan kezdetét vette a 68. cannes-i…
továbbhír
Hogyan forgassunk nagyjátékfilmet a rövidfilmek után? Erről és Cannes-ról szól a Daazo rövidfilmes magazinja. A Daazo kisfilmes honlap gondozásában…
továbbhír
"Modern ikonként, szabad nőként, merész színésznőként Ingrid Bergman egyszerre volt hollywoodi sztár és a neorealizmus alakja, szenvedélyeinek…
továbbFriss
Andrea Arnold a tehenek után visszatért a gyökereihez
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Tokióban kap életműdíjat Tarr Béla
Dán abortuszdráma nyerte az ATAFF fődíját
Rangos sportfilmes díjra jelölték Gémesi Csanád kardvívó portréját
A Holnap meghalok és a Mélypont érzés is különdíjat kapott Varsóban
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAzt mondta, nem akar egy olyan országban élni, ahol a Szomorú vasárnapot betiltják.
Éva / A vizsga