magazin
November 27. és 29. között zajlott le a Színház- és Filmművészeti Egyetem 2005-ben végzett, Grunwalsky Ferenc és Simó Sándor vezette filmrendező…
továbbmagazin
Faur Annát telefonon értük utol, Párizsban. Bár a fiatal filmrendező épp uszodába készült újdonsült lakótársaival, készségesen mesélt a Filmhu-nak a…
továbbhír
A Cannes-i Filmfesztivál által szervezett műhelymunka keretei között tehetséges ifjú filmkészítők kapnak szakmai támogatást első vagy második…
továbbfilmhutv
Faur Anna elégedett első nagyjátékfilmjével, bár szerette volna ha többen nézik meg, és bízik a film "második életében", azaz a jó külföldi…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéAzt mondta, nem akar egy olyan országban élni, ahol a Szomorú vasárnapot betiltják.
Éva / A vizsga