magazin
Fiatal tanárnőként szembesül a magyar oktatási rendszer elkeserítő realitásaival Szimler Bálint Fekete pont című filmjében, alakításáért elnyerte a…
továbbhír
Rendületlen siker a hazai mozikban a Fekete pont: Szimler Bálint filmje a második hétvégén megőrizte vezető pozícióját a nézettségi listán.
továbbmagazin
Az oktatás válsága az elmúlt években meghatározó témájává vált a magyar közbeszédnek. A probléma megmozgatja a filmkészítőket is, és az ezzel…
továbbpodcast
Évnyitón ájuldozó diákok, szenyózó portás, indokolatlan órai feleltetés, szó szerint szétmálló iskola, kiégett és kirúgott tanárok, és egy magára…
továbbmagazin
Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és…
továbbvideó
A Locarnói Filmfesztiválon tartott világpremier után nem sokkal, szeptember 19-től a magyar mozikban is látható lesz Szimler Bálint új filmje, az…
továbbmagazin
Bővelkedik magyar filmes premierekben az előttünk álló ősz és tél, szinte minden héten látható lesz valami új hazai alkotás a mozikban. Hajdu…
továbbhír
A Locarnói Nemzetközi Filmfesztivál első és második filmeket felvonultató szekciójában mutatkozott be Szimler Bálint első nagyjátékfilmje, a Fekete…
továbbvideó
A Locarnói Filmfesztiválon tartott világpremier után nem sokkal, szeptember 19-től a magyar mozikban is látható lesz Szimler Bálint új filmje, az…
továbbhír
Szimler Bálint 16mm-es filmre forgatott, függetlenfilmként megvalósuló első nagyjátékfilmje a 77. Locarnói Nemzetközi Filmfesztivál…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié