magazin
Vajon mi esik le Alain Resnais 1959-es mesterművéből annak, aki bárminemű előismeret nélkül kattint rá az HBO Maxon? Biztos válasz erre a kérdésre…
továbbmagazin
Otthon mint az életünk túlzsúfolt múzeuma, őrülettől zsongó társbérlet, a valaha volt arisztokrácia nyomait őrző, iskolává alakított, omladozó…
továbbmagazin
Stan Brakhage csak a leglényegesebbről készített filmet: születésről, látásról, halálról. Filmjeiben árnyak és színek játékát, a…
továbbmagazin
A hetvenes évek fiataljai az Illés zenéjére, közösen képzelik el milyen lehetett Petőfi karaktere, a forradalom lendülete. A ma 50 éve bemutatott…
továbbmagazin
Szörény Rezső klasszikus filmjét, a BUÉK!-ot nem csak az elfeledett életmű pótlása miatt érdemes megnézni, hanem azért is, mert számos fájó…
továbbmagazin
Tóth Endre nem tartotta magát nélkülözhetetlennek, és ha lett volna ideje sajnálkozni, szánta volna azokat, akik igen. Tekintélyelvű volt,…
továbbmagazin
Szomjas Györgyék Roncsfilmje egy jellegzetes miliő és korszak lenyomata, a rendszerváltás általános káoszának abszurd dokumentuma. Emiatt egy…
továbbmagazin
Martin Scorsese New Yorkjának aljas utcáit elsősorban férfiak lakják, ugyanakkor van néhány olyan nő, akik alapvetően meghatározzák a rendező…
továbbmagazin
Sára Sándor a magyar film panteonjának legkivételesebb alkotói közé tartozik, több eltérő szerepkörben is maradandó életművet hagyott maga után.…
továbbhír
Az 1939-es Óz, a csodák csodája című klasszikust nevezték meg minden idők legnagyobb hatású filmjének a Torinói Egyetem hálózatkutatói.
továbbFriss
A besúgó és a Mágnás Miska titkára is fény derül az idei Arany Blendén
Van egy különleges képessége, de ott kuksol egy spagetti végén
Szélhámos nővel és dekadens hotellel csábít Moll Zoltán új filmjében
Indul a nevezés a 20. BUSHO Rövidfilm Fesztiválra
Három filmmel is emlékezhetünk a hétvégén Balázsovits Lajosra
Stefan Zweig Sakknovellájának szabad adaptációjában Márta és István az utolsó menekültvonattal próbálja elhagyni Magyarországot ‘56 novemberében. Tóth Barnabás látványos pszichothrillert rendezett, melyben a szereplők történetei a vonaton egy mindent eldöntő sakkjátszma során keresztezik egymást.
Filmhu podcast #76: Tóth Barnabás
Váradi Gergely: Péterfy Borival jó élmény bunyózni
„Az biztos, hogy a sakkban és az életben is a legtöbb a paraszt" - Itt a Mesterjátszma előzetese
a teljes dosszié
Az év egyik legnagyobb nemzetközi karrierjét befutó magyar filmje, Torontóban debütált, azóta sorra hozza el a díjakat különböző fesztiválokról. A megtörtént eseményekből kiinduló dráma főszereplője egy irodalomtanár, aki egyre nagyobb bajba kerül, miután az órán egy olyan filmet ajánlott, ami bemutatja a két XIX. századi francia költő, Arthur Rimbaud és Paul Verlaine testi-lelki kapcsolatát.
Krasznahorkai Ágnes: Hozzá kellett szoknom az intézményes tanrendhez
Méhkasba nyúl, aki kiáll magáért egy kisvárosi iskolában
„Ebben a hivatásban nem tudsz nem küzdeni" – Az Elfogy a levegő stábja Torontóban
a teljes dosszié
Reisz Gábor harmadik nagyjátékfilmje nyerte Velencében az Orizzonti (Horizontok) szekcióban a "Legjobb film" díját. A Magyarázat mindenre összetett, sokszínű, fojtogató hangulatú társadalmi tabló a bipoláris Magyarországról, a szabadságvágy és az otthon iránti szeretet, a kölcsönös megértés utáni vágy szívből jövő megnyilvánulása.
Filmhu podcast #74: Reisz Gábor
Reisz Gáborra még sosem voltak olyan sokan kíváncsiak a moziban, mint most
Znamenák István: Mindegy, mi a szorítás, ha nem kapunk levegőt
a teljes dosszié