hír
Tavaly decemberben indult el filmtörténeti sorozatunk, melyben a kezdetektől egészen a rendszerváltásig vesszük sorba a magyar rendezőnőket. A…
továbbhír
Január 7-től vasárnaponként a magyar filmtörténet fontos darabjait tűzi műsorára a Duna TV. A sorozat Fábri Zoltán klasszikus alkotásaival indul.
továbbpodcast
December 15-én frissen restaurált némafilmet mutatnak be az Urániában az európai szervezésű A Season of Classic Films projekt keretében. A Rabmadár…
továbbmagazin
Vajon mi esik le Alain Resnais 1959-es mesterművéből annak, aki bárminemű előismeret nélkül kattint rá az HBO Maxon? Biztos válasz erre a kérdésre…
továbbmagazin
Otthon mint az életünk túlzsúfolt múzeuma, őrülettől zsongó társbérlet, a valaha volt arisztokrácia nyomait őrző, iskolává alakított, omladozó…
továbbmagazin
Stan Brakhage csak a leglényegesebbről készített filmet: születésről, látásról, halálról. Filmjeiben árnyak és színek játékát, a…
továbbmagazin
A hetvenes évek fiataljai az Illés zenéjére, közösen képzelik el milyen lehetett Petőfi karaktere, a forradalom lendülete. A ma 50 éve bemutatott…
továbbmagazin
Szörény Rezső klasszikus filmjét, a BUÉK!-ot nem csak az elfeledett életmű pótlása miatt érdemes megnézni, hanem azért is, mert számos fájó…
továbbmagazin
Tóth Endre nem tartotta magát nélkülözhetetlennek, és ha lett volna ideje sajnálkozni, szánta volna azokat, akik igen. Tekintélyelvű volt,…
továbbmagazin
Szomjas Györgyék Roncsfilmje egy jellegzetes miliő és korszak lenyomata, a rendszerváltás általános káoszának abszurd dokumentuma. Emiatt egy…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié