hír
Haragonics Sára legújabb dokumentumfilmjét, a Szia, Sári!-t beválogatták a Thessaloniki Dokumentumfilm Fesztivál Agora Docs in Progress programjába,…
továbbhír
A Szia Sári! a rendező személyes projektje, melyben egy családi traumáról, édesanyja halálának feldolgozásáról készít filmet. Az 1980-as évek óta…
továbbhír
A VI. Ars Sacra Filmfesztivál versenyprogramjában szerepelt Dér Asia és Haragonics Sári első egész estés filmje, a sokszorosan díjnyertes Anyáim…
továbbmagazin
Meghatóak, viccesek, játékosak, szívbe markolók, és egy csomó díjat söpörtek be - a magyar filmművészet LMBTQ-reprezentációt bemutató sorozatunk…
továbbhír
Dér Asia és Haragonics Sári alkotását, az Anyáim történetét kétszeresen is díjazták a Moszkvai Nemzetközi Dokumentumfilm Fesztiválon. A fődíj…
továbbhír
Az Anyáim története kapta a legjobb dokumentumfilm díját a linzi Crossing Europe Filmfesztiválon, de díjazták Horvát Lili Felkészülés…
továbbhír
Két magyar dokumentumfilm, Haragonics Sári és Dér Asia Anyáim története, valamint Oláh Judit Visszatérés Epipóba című alkotásai szerepelnek az egyik…
továbbpodcast
Haragonics Sári és Dér Asia első egészestés dokumentumfilmje bemutatja, hogyan válhat család két anyából és egy örökbefogadott kislányból a mai…
továbbhír
A Filmvilág ehavi számában a december elején elhunyt dél-koreai rendezőre, Kim Ki-duk munkásságára emlékeznek. Interjú olvasható Jankovics Marcellel…
továbbmagazin
Szülővé válni sosem könnyű, különösen ha ellenséges környezetben, azonos nemű pár fogad örökbe gyereket. Dér Asia és Haragonics Sári a…
továbbSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéAz Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.
Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten
Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében
Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese
a teljes dossziéVizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.
Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás
Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje
Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié