Címke: „Határ”

Találatok száma: 5

magazin

Filmhét-versenyfilmek - Kisfilmek 3.

Javában tart maratoni mozizásunk a Filmhéten, de már korábban beleástuk magunkat a versenyprogramba, és megkértük az alkotókat, hogy egy…

tovább

magazin

Karlovy Vary: „Ez egy csehszlovák film”

A szökés romantikája és az ismeretlen vidék rejtélyei találkoznak a Határban, Szabó Mátyás  diplomafilmjében, amely a vadonatúj Future Frames…

tovább

hír

Három magyar világpremier Karlovy Varyban

Horváth Lili első játékfilmje, a Szerdai gyerek és Nemes Gyula Zero-ja kapott meghívást az 50-ik születésnapját ünneplő Karlovy Vary Nemzetközi…

tovább

hír

SZFE vizsgafilm Karlovy Varyban

Egy magyar film biztosan lesz az 50. Nemzetközi Filmfesztiválon Karlovy Varyban. A jubileumi filmszemlén a European Film Promotion új szekciójába…

tovább

magazin

Sztarenki Dóra széttépte a vásznat

Az SZFE hat filmes szakán már az alapképzés éveiben is szorosan együttműködtek a rendező, operatőr, forgatókönyvíró, vágó, hangmester és…

tovább

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Minél boldogabb országban élsz, annál kevésbé érted ezt a filmet

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié
 
hirdetés

Január 2.

Az Egy nap rendezőjének második nagyjátékfilmje a 81. Velencei Nemzetközi Filmfesztiválon, a Biennale College – Cinema szekcióban mutatkozott be. Szilágyi Zsófia filmje egy válásból fakadó költözés történetét mutatja be.

Szilágyi Zsófia költözős filmjét is díjazták a 20. CineFesten

Csoda, ha a rendező és a producer még szóba áll egymással Velencében

Elváltnak lenni sokkal jobb, mint nem - Megjött Szilágyi Zsófia új filmjének előzetese

a teljes dosszié

Kardos Sándor szabadegyeteme

Vizualitás, verbális vizualitás, képelemzés, színdramaturgia, technikai művészetek, célfotókamera, színelmélet… Kardos Sándor a METU-s tanítványainak írt tanulmányának részei nem alkotnak zárt rendszert, a képalkotás elméleti és fogalmi feltételeiről való gondolkodás nagyon különböző útjait próbálják integrálni.

Kardos Sándor nyári egyeteme: Kontár-hű ábrázolás

Kardos Sándor nyári egyeteme: A Szaturnusz gyűrűje

Kardos Sándor nyári egyeteme: Az emberiség kimeríthetetlen tartalékai - Első rész

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
Gyilkosságért vádolni valakit egy háborúban olyan, mint gyorshajtásért bírságolni egy autóversenyen.

Benjamin L. Willard kapitány / Apokalipszis most

Oszd meg! Az összes idézet