hír
Az alkotók jelenlétében mutatták be szerda este Budapesten a március 15-éről és hőséről, Petőfi Sándorról szóló Most vagy soha! című történelmi…
továbbhír
New Yorkban, az 1956-os forradalom és szabadságharc évfordulóján, helyi idő szerint hétfő este tartották a Semmelweis Ignác életéről szóló…
továbbhír
A magyar filmipar bevétele csúcsot döntött 2022-ben, a regisztrált összköltés meghaladja a 250 milliárd forintot, ami 20 százalékos növekedés…
továbbhír
Öt, a magyar történelem, sport és irodalom jelentős alakjait és alkotásait feldolgozó filmpremierrel jelentkezik a Duna az ünnepi időszakban,…
továbbhír
Öt fiatal művésznek ítélte oda a szakmai zsűri idén a Junior Prima Díjat színház-, film- és táncművészet kategóriában. Vilmányi Benett megköszönte,…
továbbhír
Június 9. és 12. között, a Nemzeti Filmintézet és a Veszprém-Balaton 2023Európa Kulturális Fővárosa program közös szervezésében rendezik meg a…
továbbhír
A brüsszeli Liszt Intézet ad otthont a tárlatnak, amely átfogó képet ad a magyar filmművészet és filmipar múltjáról és jelenéről.
továbbhír
Több mint 200 milliárd forintot költöttek közvetlenül filmgyártásra idén. A Nemzeti Filmintézet intézkedéseinek és a kiváló magyar szakembereknek…
továbbhír
Az észt főváros 25. jubileumát ünneplő A-kategóriás nemzetközi fesztiválja parádés megnyitóval indult péntek este. A Tallinn Black Nights…
továbbhír
A Variety a Velencei Filmfesztiválon bemutatott Dűne című hollywoodi produkció kapcsán a virágzó magyar filmiparról ír, amely a lap szerint jelentős…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié